31 تیر 1394
شماره خبر: 145883

جانباز 65 درصد در سفر دوره ای با شعار حفظ محیط زیست به البرز رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جانباز 65 درصد در سفر دوره ای با شعار حفظ محیط زیست به البرز رسید


جانباز 65 درصد در دومین دور از سفر دور کشور خود با هدف جدی گرفتن معضلات زیست محیطی با عنوان طرح حماسه سازان تاریخ ساز که از توس سفر خود را آغاز کرده و در شلمچه آن را به پایان خواهد رساند، امروز به استان البرز رسید و قرار است به سمت استان های غربی و شمال غربی حرکت کند.
در مراسم بدرقه سید مسعود طباطبایی جانباز 65 درصد که در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج برگزار شد، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، معاونین این اداره کل، معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز و نمایندگانی از انتقال خون استان البرز حضور داشتند. طباطبایی در حاشیه برگزاری این آیین گفت: سفرهای خود را از سال 1382 بعنوان طرح جهانی کمربند صلح یادواره شهدای گمنام ایران زمین با هدف پیاده روی به دور دنیا در اعتراض به فقر، بی عدالتی، تبعیض انسانی، جنگ و کشتار انسان ها از قطعه شهدای گمنام و هنرمند بهشت زهرای تهران آغاز کردم. وی افزود: این سفر در مرحله اول فقط از تهران تا قم میسر شد زیرا به دلیل مشکل پا و انجام عمل جراحی مجبور به توقف شدم و مجددا در ادامه سفر در سال 83 از قم تا کربلا در قالب یک گروه سه نفره، سفر خود را به پایان رساندم. این جانباز ایران گرد و جهان گرد اضافه کرد: در آبان ماه سال 83 پس از طی بروکراسی های اداری موافقت سفر به ترکیه را دریافت کردم که متاسفانه در این سفر به دلیل سرقت شش هزار دلار از هزینه سفر، موفق به پایان رساندن این سفر نشدم. وی گفت: در دی ماه همان سال در اعلام همدردی با زلزله زدگان بم مسیر مشهد- بم را به صورت پیاده طی کردم.طباطبایی افزود: از سال 1390 نیز ایرانگردی را با دوچرخه با تاکید بر مباحث تاریخی، فرهنگی، هنری و زیست محیطی آغاز کردم و اکنون استان البرز به عنوان شصتمین استانی است که برای سومین بار از آن عبور می کنم.(در دومین دور سفر کشوری) این جانباز دوچرخه سوار و هنرمند با بیان اینکه این سفرها از پاسارگارد به مناسبت روز ملی خلیج فارس آغاز شد، گفت: این مسیر به سمت شلمچه آغاز شد و با رکاب زدن در کلیه استان های ایران، در سال 93 با عبور از 51 استان (بعضی از استان ها دو بار عبور داشته) به پایان رسید. وی خاطرنشان کرد: به مناسبت روز جانباز و یادمان حماسه سوم خرداد به صورت انفرادی از توس به سمت شلمچه تحت عنوان 'حماسه سازان تاریخ ساز 'با مبحث اینکه بحران های زیست محیطی را جدی بگیریم حرکت کردم. طباطبایی با بیان اینکه منابع طبیعی، تاریخی و حماسی یک کشور نشانگر ایثار، افتخار و فرهنگ یک کشور و ملت است، گفت: تاکنون با حرکت های انفرادی و گروهی توانستیم مباحث زیست محیطی را با ارتباط گرفتن با مردم عادی، اجرایی کنیم. وی اظهار داشت: در این سفرها مردم را با اهدای عضو، اهدای خون، کاشت درخت و مباحث مربوط به انسانیت و محیط زیست آشنا کنیم و در این راستا امسال بیست و هفتمین درخت در ترویج فرهنگ درخت کاری کاشته می شود. جانباز ایرانگرد و جهانگرد با تاکید بر اینکه فرهنگ باید از دورن شکل بگیرد، تصریح کرد: باید مدیریت برای منابع ملی و طبیعی انجام شود و نباید به آن به عنوان بحران نگاه کرد، چراکه باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد. وی بیان کرد: متاسفانه همه مدعی تاریخ، فرهنگ و تمدن هستیم و رعایت نمی کنیم و به خود و آیندگان ضربه می زنیم. سید مسعود طباطبایی متولد سال 1344 دانش آموخته رشته سینما و تلویزیون است که سال ها به عنوان مدیر سینمایی تلویزیونی غزال فیلم فعال بوده است.
از سال 1375 تا سال 1382 در حدود 30 فیلم ایفای نقش کرده و دوره های فیلم نامه نویسی، تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم و تلویزیون را گذرانده است. وی در دوران دفاع مقدس در لشکر 58 تکاور ذوالفقار ارتش خدمت می کرد که در منطقه سومار نفت شهر مجروح شد. گفتنی است این سفر از سوم خرداد همزمان با روز جانباز از توس، آرامگاه فردوسی آغاز شده و پس از گذر از البرز، زنجان، آذربایجان ها، کردستان و خرم آباد به با توجه به برنامه ریزی ها در آغاز هفته دفاع مقدس به شلمچه ختم می شود که مسیری حدود 2 هزار و 800 کیلومتر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود