24 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142065

پیام مدیر کل منابع طبیعی به مناسبت روز روابط عمومی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پیام مدیر کل منابع طبیعی به مناسبت روز روابط عمومی


توسعه ارتباطات سازمان با مردم و ضرورت ارتباط موثر با گروه های اجتماعی از روش های روابط عمومی در بخش ارتباطات مردمی می باشد.
حضرت علی (ع) می فرماید: گمان مبرید هنگامی که سخن حق به من گفته شود، برای من سنگینی خواهد کرد یا خودم را از آن بالاتر قرار خواهم داد، زیرا کسی که شنیدن سخن حق یا نشان دادن عدالت برای او سنگینی می کند، عمل به حق یا عدالت برای او سنگین خواهد شد، پس در برابر من از گفتن حق و مشورت برای تحقق عدالت خودداری نکنید. بی تردید پیوند عمیقی بین روابط عمومی و افکار عمومی وجود دارد، چرا که برای ایجاد ارتباط با عموم، حفظ و توسعه آن، نیازمند شناخت افکار عمومی می باشیم و از طرفی بقای هر سازمان منوط به رضایت افکار عمومی از آن بوده و لذا اطلاع رسانی به افکار عمومی و اطلاع یابی از آن از وظایف اساسی روابط عمومی است. ازدیگر وظایف روابط عمومی دریافت علائم از افکار عمومی است و داشتن این اطلاعات، به روابط عمومی کمک می کند تا با واکنش سریع و به عنوان نظام هشدار دهنده سازمان، نسبت به تنظیم مناسبات خود با مردم اقدام کند. همچنین از تلاش های روابط عمومی، بستر سازی برای حضور بیشتر مردم در تصمیم گیری سازمان است. لذا روابط عمومی در الگوی مردم گرا می کوشد تا به مردم اهمیت بیشتری در فعالیت های خود به عنوان میانجی بین سازمان و مردم قائل شود. در واقع تنها محمل جمع آوری قضاوت افکار عمومی و بهره مندی از پیشنهادات مردم، روابط عمومی سازمان است که از طریق پژوهش، سنجش افکار و نظام پیشنهادها، به چنین اهدافی جامه عمل می پوشاند. هر سازمانی وظیفه توجه به افکار عمومی که در واقع شنیدن صدای مردم است را از طریق روابط عمومی انجام می دهد و همه روابط عمومی را گوش و چشم دستگاه تعریف می کنند. بنابراین روابط عمومی موفق باید بکوشد تا از طریق توسعه فعالیت های تحقیقاتی و مطالعات مرتبط، بستر لازم را جهت شنیدن صدای مردم و یا دریافت علائم افکار عمومی مهیا کند. نقد عملکرد دستگاه از مولفه های دیگر در روابط عمومی موفق می باشد که به موقع بتواند نواقص امور و آسیب اجتماعی به سازمان را شناسایی نماید و در راستای پیشگیری، بحران های بالقوه را تشخیص و در اختیار سازمان قرار دهد. با توجه به سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلب مشارکت مردم در حفاظت از منابع ملی کشور نباید در تعیین عوامل مهم و موثر در این امر مهم، نسبت به نقش مهم ارتباطات و نظام ارتباطی بی اعتنا بود که طبق تجربیات می توان با تنویر افکار عمومی و بیداری اذهان، مردم را به مشارکت در این امر مهم فراخواند. در همین راستا انتخاب موثرترین و مهمترین وسیله ارتباطی، از میان انبوه وسایل ارتباطی موجود در جامعه یکی از مسائل حساس است، که این امکان را به روابط عمومی منابع طبیعی می دهد تا پیام های خود را به مخاطبین مورد نظر انتقال دهد. اینجانب فرا رسیدن روز روابط عمومی را بر مدیران روابط عمومی استان البرز، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و اصحاب رسانه که همیشه در مسیر حفاظت از منابع طبیعی کشور ما را یاری نمودند، تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای همه خدمتگزاران عرصه خطیر روابط عمومی را دارم.
حسین میررجبی
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود