8 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141088

نشست خبری مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرزبرگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نشست خبری مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرزبرگزار شد


نشست خبری مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی با حضور اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته کارگر در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.
علی ایمانی ، با اشاره به اینکه در هفته گرامیداشت کارگر قرار داریم، اظهار داشت: برنامه‌های این هفته از 5 تا 11 اردیبهشت اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه هفته گرامیداشت کارگر با شعارهای مختلف کارگر وشهدا، کارگر، مهارت و تامین اجتماعی آغاز شده است، افزود:"کارگر و ولایت" از دیگر شعارهای این هفته است. ایمانی از دیگر برنامه های هفته کارگررا تجلیل از کارگران نمونه کشوری با حضور ریاست جمهوری اعلام نمود و گفت : امسال از استان البرز شاهد انتخاب یک کارگر نمونه ملی در جشنواره کشوری امتنان از کارگران،گروههای کار نمونه خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه سال گذشته با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بزرگ‌ترین استخر کارگری کشور در استان البرز راه اندازی شد، بیان کرد: نخستین سالن تیراندازی کارگری درسطح استان البرز به بهره برداری می‌رسد. وی با تاکید بر اینکه در بخش آموزش و شناخت آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: برنامه‌های خوبی نیز در حوزه ورزش و فرهنگ توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز انجام شده است. مدیرکل تعاون ،کار البرز با بیان اینکه در راستای توسعه سه رشته ورزشی سفارش شده توسط رسول گرامی اسلام (ص) اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: همه ساله با افزایش ثبت نام مبتکرین حوزه تعاون و کار در بخش‌های مختلف رو به رو هستیم. ایمانی با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد ورزشی کارگری که سال گذشته در استان مازندران انجام شد، اظهار داشت: ۲۴ تیم در رشته‌های مختلف ورزشی از استان البرز به این دوره از مسابقات اعزام و موفق به کسب ۱۳ مدال طلا شدند. مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه 11 دستگاه اجرایی نظیر بیمه سلامت، تامین اجتماعی، بهزیستی، صندوق عشایر ،صندوق کارآفرینی امید، بانک رفاه،بانک توسعه تعاون ،بازنشستگی و مدیریت درمان ،فنی و حرفه ای و تربیت مربی و پژوهشهای فنی و حرفه ای در استان تحت نظر این وزارت‌خانه و نیز تحت عنوان شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه تعاون کارورفاه اجتماعی استان البرز فعالیت دارند، گفت: برخی امور نظارتی در این واحدها توسط اداره کل تعاون کار صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه سومین دوره توزیع سبد کالا به همت بهزیستی و کمیته امداد در البرز انجام شد، خاطرنشان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این امور در بخش نظارت فعالیت داشت. این مسئول با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در استان کاهش پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه کاهش ۲۳ درصدی حوادث ناشی از کار را شاهد بودیم. ایمانی گفت: در حال حاضر 18 بازرس در استان البرز فعالیت دارند که طرح‌های بازرسی موردی و خاص را اجرا می‌کنند. وی اظهار داشت: در سال 93 نسبت به سال 92 با 32 درصد افزایش بازرسی از کارگاه‌های استان روبه‌رو بودیم. وی سپس به ارائه آماری از حوادث ناشی از کار در استان البرز اشاره کرد و گفت: بیشترین حوادث مربوط به بخش مسکن است اما در سال 92، 794 حادثه ناشی از کار در استان البرز اتفاق افتاد که این رقم در سال 93 به 611 مورد کاهش یافت. ایمانی با بیان اینکه تعداد آرای سازش حل اختلاف نسبت به سال ۹۲ در استان البرز افزایش یافته است، افزود: سال۹۳ یکی از آرام‌ترین ایام واحدهای تولیدی استان البرز بوده است که با هدف ایجاد ثبات و آرامش با برنامه ریزی اصولی،آسیب شناسی دقیق،آگاه سازی و اموزشهای لازم سعی شده بسیاری از پرونده های حل اختلاف را با سازش و تفاهم متقابل ختم به خیر کند که کاهش دو سومی آمار پرونده های حل اختلاف نشانگر موفقیت در رسیدن به این هدف بوده است.
مدیرکل تعاون البرز با اشاره به اینکه تعداد آرای ختم شده به دیوان عدالت اداری استان البرز در سال۹۳ نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ با ۱۵ درصد افزایش رو به رو بوده است، بیان کرد: باید همدلی و همزبانی در تشکلات کارفرمایی و کارگری نیز حاکم شود. وی با تشریح وضعیت اشتغال در استان البرز اظهار داشت : با ایجاد اشتغال برای 30 هزارنفر در استان در سال گذشته ، تعداد شاغلان این استان به حدود 290هزارنفررسیده است. ایمانی با اعلام نرخ بیکاری در استان اظهار داشت : نرخ بیکاری استان از میزان 19 درصد در سال 1390 به میزان9/6 درصد در زمستان 1393 رسیده است.همچنین نرخ رشد جمعیت در استان البرز 3/04 درصد می باشد وی یادآورشد: این به این معنی است که در دولت یازدهم ثبات کاری و وضعیت بازار اشتغال دراستان تا حدود زیادی بهبود یافته و بسیاری از کسانی که ازکار بیکار شده بودند به محل کار بازگشته‌اند. مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه 15 هزار و 369 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان البرز در سال 1392 وجود داشته است اظهار داشت: میزان دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری در سال 93 بر طبق آمار تامین اجتماعی به 10 هزار و 800 نفر رسیده که کاهش 4500 نفری را نسبت به سال 1392 نشان می دهد و این کاهش قابل توجه در سال 1393 مدیون دو مورد است اول اینکه در سایه اموزش و بررسی میدانی جهت رفع مشکلات و ثانیا عوامل برونی مانند روی کارآمدن دولت تدبیر و امید که امید جدیدی ایجاد نمود و سبب کاهش تعدیل نیروی کار و متعاقبا کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری شده است . وی در زمینه وضعیت کاریابی های استان اظهار داشت: 20 موسسه کاریابی مجاز در استان فعالیت دارند که تاکنون بیش از 100 واحد متخلف و غیرمجاز این بخش به دادگاه ارجاع داده شده است. مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان البرز با تاکید بر اینکه مردم باید آگاهانه به این مراکز مراجعه کنند، تصریح کرد: یک واحد بخش کاریابی خارجی در البرز وجود داشت که حکم عدم فعالیت آن صادر و اکنون غیرفعال است. ایمانی با اشاره به تعاونی های استان البرز بیان کرد: 3 هزار و 314 تعاونی فعال در سطح استان وجود داشت که این تعداد تا پایان سال 93 به 3 هزار و 402 واحد افزایش یافته است. وی با بیان اینکه 53 هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند، اظهار داشت: استان البرز پایلوت ارتقا و گسترش فعالیت بخش تعاونی‌ها در کشور است. مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به سایر برنامه های این اداره کل در سالجاری تصریح کرد: یکی ازبرنامه های اجرایی ما ساماندهی فارغ التحصیلان دانشگاههاست وامسال طرحی تحت عنوان بسته سیاستی اشتغال پایدار دولت دردستورکار قرارگرفته که 19بند دارد که یکی از بندهای آن اجرای کارورزی دانش آموختگان است که طی آن فارغ تحصیلان دانشگاه دوره هایی را فراگرفته و مشغول کارمی شوند . وی با اشاره به تحریم‌هایی که درطول سال‌های اخیر بر کشور تحمیل شده بود، اضافه کرد: هرچند این تحریم‌ها آثار سوئی بر بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد داشت اما دستاوردهایی نیز به همراه داشت . این مسوول افزود: افزایش برخی نوآوری‌ها و کارآفرینی در زمینه‌های مختلف تنها نمونه کوچکی از دستاوردهای مثبت تحریم‌ها بوده است . ایمانی یادآورشد: سال گذشته 452 ثبت ابتکار دراستان صورت گرفت که این آمار نسبت به مدت مشابه رشد صددرصدی داشته است . در پایان این مراسم از فعالیتهای خبرنگاران در حوزه تعاون،کارورفاه اجتماعی استان با اهدا لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود