سال 94، سال به ثمر نشستن پروژه هاي بهسازي و ساخت راه در استان البرز
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
افشين پيرنون گفت : ميزان پروژه هاي قابل افتتاح در سال 94 بيشتر از سال گذشته خواهد بود.
از جمله اين پروژه ها مي توان به روكش سراسري آسفالت آزادراه تهران – كرج - قزوين، روكش آسفالت بزرگراه كرج – هشتگرد – آبيك ، روكش آسفالت بزرگراه ماهدشت – اشتهارد – بويين زهرا ، روكش آسفالت محور كرج – چالوس ، تكميل تعريض گالري خرگوش دره در محور كرج - چالوس و افتتاح و بهره برداري از محور آتشگاه – نوجان – چالوس و طالقان – جوستان – گته ده و اتمام عمليات خاكي محور هشتگرد – طالقان اشاره كرد. پيرنون افزود: با توجه به لزوم تسريع در بهره برداري از پروژه هاي بهسازي ، ساخت و توسعه راهها در راستاي افزايش ظرفيت و ايمني محورها و بالا بردن سطح رضايت عمومي استفاده كنندگان از راهها ، با توجه به تكميل مطالعات فازهاي 1 و 2 ، اصلاح زيرساختهاي لازم جهت روكشهاي آسفالتي (از جمله اجراي لكه گيري ، درزگيري و آماده سازي بستر براي اجراي لايه هاي نهايي روسازي آسفالتي راه ) و پيشرفت فيزيكي مناسب در انجام عمليات خاكي پروژه هاي در دست احداث در سال گذشته ، اين مديريت در سالجاري تمامي توان خود را در راستاي تكميل اقدامات سالهاي گذشته بكار خواهد بست . مدير ساخت و توسعه راه هاي استان البرز بيان داشت : سال 94 براي اداره كل راه وشهرسازي استان البرز سال به ثمر نشستن طرح هايي كه در سال گذشته پايه و اساس آن بنيان نهاده شده است . از جمله اين پروژه ها ميتوان به روكش سراسري آسفالت آزادراه تهران – كرج - قزوين، روكش آسفالت بزرگراه كرج – هشتگرد – آبيك ، روكش آسفالت بزرگراه ماهدشت – اشتهارد – بويين زهرا ، روكش آسفالت محور كرج – چالوس ، تكميل تعريض گالري خرگوش دره در محور كرج - چالوس و افتتاح و بهره برداري از محور آتشگاه – نوجان – چالوس و طالقان – جوستان – گته ده و اتمام عمليات خاكي محور هشتگرد – طالقان اشاره كرد.وي افزود در سال 94 اين اداره كل توليد و پخش آسفالتهاي نوين با استفاده از افزودنيها و تكنولوژيهاي روز دنيارا در دستور كار داشته و از آسفالتهاي سنتي حتي المقدور استفاده نخواهد شد . اينگونه آسفالتهاي نوين علاوه بر افزايش طول عمر و مقاومت بيشتر نسبت به آسفالتهاي معمول و سنتي ، كاهش آلاينده هاي زيست محيطي را نيز در بر خواهند داشت . افشين پيرنون در ادامه به روند پيشرفت اتوبان شهيد همت اشاره كرد و افزود: با توجه به تصويب نهايي طرح اتصال قطعه انتهايي آزاد راه شهيد همت به منطقه كرج ، انتهاي آزادراه در دست احداث شهيد همت در راستاي اتصال به ابتداي كمربندي شمالي كرج قرار گرفت و پروژه با توجه به رفع بخش عمده اي از معارضين با تمام توان در دست اجرا ميباشد . وي عنوان كرد: در حال حاضر 5/5 كيلومتر از آزاد راه شهيد همت زيربارترافيك رفته و در آينده نزديك ، قطعه دوم به طول 3 كيلومتر به محدوده جهان نما خواهد رسيد.