9 دی 1393
شماره خبر: 134546

9 دی خروش ملت ایران در حمایت از نظام و ولایت بود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

 9 دی خروش ملت ایران در حمایت از نظام و ولایت بود


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت : یوم الله نهم دی ماه سال 88 روزی ماندگار در تاریخ زرین انقلاب اسلامی است زیرا در این روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و پیوند عاشورایی امام و امت شکل گرفت و جهانیان از این خروش ملت ایران بار دیگر شگفت زده شدند.
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی درهمایش با شکوه بزرگداشت 9 دی درمصلی امام خمینی ( ره ) شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: حماسه مردمی نهم دی 88، حماسه یوالله 22 بهمن و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را در اذهان زنده کرد. وی اظهار داشت: این روز بار دیگر قدرت ایمان، اعتقاد ، بصیرت و حرکت مردم ایران در خط ولایت را برای مردم جهان به نمایش گذاشت. حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: مردم با حضور خود در 9 دی ، بر روی همه هنجار شکنی ها ی فتنه گران خط قرمز کشیدند و به مستکبران اعلام کردند هر ایرانی سرباز اسلام و انقلاب است. رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از 9 دی به عنوان نقطه سرنوشت ساز تقابل همه جانبه جبهه استکبار و معاندین نظام با اسلام، انقلاب و ولایت در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی ایران یاد کرد و افزود: حضور اعجاب آور و آگاهانه مردم مسلمان ایران که برخاسته از بصیرت متکی بر ایمان و اراده الهی آنان بود، موجب شد تا این روز به حماسه ای ماندگار، الهام بخش و عبرت آموز برای همیشه تاریخ لقب بگیرد. وی ، فتنه 88 را خط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اصطلاح اصولگرایی دینی یک اعتقاد فرهنگی است که ما هرگز با این اصطلاح خداحافظی نمی کنیم چون این جریان فرهنگ بسیار بالایی در کشور دارد.
تقوی با بیان اینکه از دیدگاه اصولگرایی دینی، آمریکا شیطان بزرگ است، یادآورشد: مردم سرافراز ایران معتقدند که کشورشان براساس ارزش های دینی، ملی، اسلامی و انسانی بر محور ولایت درجهان حرکت می کند که این حرکت آنها الگوی آزادیخواهان در برابر استکبارجهانی شده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: مردم ایران با درک این موضوع که دشمنان با هدف براندازی نظام ولایی ، فتنه 88 را طراحی کرده اند، وارد میدان شدند و پاسخ کوبنده به دشمنان دادند. وی به توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان علیه ایران که هر روز با یک بهانه غیر واقعی ادامه دارد اشاره کرد و افزود: وظیفه هر ایرانی این است که جنگ نرم دشمن را بشناسد و از خط ولایت خارج نشود و با مشارکت در کارها با مدیران کشوربستر رونق اقتصاد مقاومتی را فراهم کند. تقوی به نقش آگاهی بخشی ائمه جمعه کشور در سال 88 اشاره کرد و گفت : ائمه جمعه درجریان فتنه این سال، از طریق تریبون های نماز جمعه مردم را نسبت به اهداف آشوبگرانه دشمن و فریب خوردگان داخلی آشنا کردند و این امر در ارتقای بصیرت مردم تاثیرگذاربود. وی در ادامه سخنانش به روند نشست مذاکرات ایران با گروه 1+ 5 اشاره کردو افزود : سران آمریکا و هم پیمانانش می دانند که دانش صلح آمیز هسته ای حق مسلم ملت ایران است و نشانه ای ازساخت بمب اتمی در این دانش بومی وجود ندارد. وی اظهار داشت: دشمنان با طرح ادعاها ی دروغین پرونده هسته ای را به چالش می کشند تا به اقتصاد، رشد و توسعه ایران اسلامی ضربه بزنند در حالی که مردم ایران صبر پیشه کرده اند و مشکلات و موانع را با تلاش و تکیه بر توان داخلی طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری پشت سر می گذارند. امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیزدراین همایش گفت: مردم در9 دی 88 با بصیرت و آگاهی برای همیشه اندیشه های فتنه جویان را خنثی کردند تا نام ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان درجهان بدرخشد و خیمه ولایت دراین سرزمین شهید پرور پابرجا بماند. حجت الاسلام ' محمد تقی ناطقی ' گفت: امروز در سراسر ایران اسلامی ، پنجمین سالگرد حماسه نهم دی 88 باشکوه خاصی برگزار می شود تا آثار ارزشمند بصیرت مردم و میثاق آنان با ولایت در اذهان تداعی شود. وی بیان کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی همیشه در کمین است و اکنون توطئه های خود را با روش جنگ نرم، ایجاد موج منفی ، جنگ روانی ، کاهش قیمت نفت و تحریم اقتصادی علیه ایران اسلامی پیش می برد . ناطقی گفت: تبعیت از ولایت و اتحاد و همدلی مردم و مسوولان و تلاش و کوشش مضاعف بهترین برای مقابله با توطئه های دشمنان است. وی تاکیدکرد : امام (ره )، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب چراغ راه هدایت جامعه اسلامی هستند و هر فردی که از مسیر انقلاب دچار لغزش شود آسیب می بیند. شرکت کنندگان دراین همایش یکهزار نفری شعارهای انقلابی و اسلامی سر دادند و بار دیگر با امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق کردند. نماز ظهر و عصرپس از این آیین به امامت حجت الاسلام و المسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اقامه شد.

شهرستان 250 هزارنفری ساوجبلاغ در40 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قراردارد.ک/2

2819/ 691

انتهای پیام /*

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود