1 دی 1393
شماره خبر: 134041

سازمان آموزش فنی و حرفه ای سکاندار آموزش های مهارتی در کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سازمان آموزش فنی و حرفه ای سکاندار آموزش های مهارتی در کشور است


حسن عزیزی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز به همراه مسئولین ستادی اداره کل با دکتر محمد حسین حاجیلو معاون پژوهش و برنامه ریزی دیدار و گفتگو کردند.
حسن عزیزی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در دیدار با محمد حسین حاجیلو ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت انتصاب ایشان به عنوان معاون پژوهش وبرنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی پرداخت. عزیزی با اشاره به برگزاری موفق المپیاد ملی مهارت به میزبانی استان البرز از ابتکار اداره کل در برپایی گذر مهارت و آموزشهای کپسولی و برپایی رشته های خدماتی در کنار رشته های فنی را از اقدامات این مجموعه عنوان کرد. وی اجرای آموزش های طرح اشتغال از جمله آموزش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و آموزش های بازار محور و افتتاح بزرگترین مرکز آموزش بازار محور کشور در زمینه صنعت پوشاک با حضور وزیرمحترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهر اشتهارد را از دیگر اقدامات موثر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در ایجاد اشتغال پایدار یاد کرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، صدور گواهینامه های الکترونیکی را از برنامه های اجرا شده در البرز نام برد و گفت : هم اکنون طرح صدور گواهینامه های الکترونیکی به صورت پایلوت در استان البرز اجرا می شود. وی بر تلاش تمامی دست اندرکاران این مجموعه برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم استان و تعامل دستگاه با سایر ارگانها تاکید نمود. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ، محدودیت های اعتباری را از مشکلات این اداره کل بر شمرد و اذعان داشت: علیرغم کمبودها، اقدامات توسعه ای صورت پذیرفته است . دکتر حاجیلو معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این دیدار با تشکر از اقدامات انجام شده به تبیین سیاست ها و راهبرد های سازمان پرداخت و اظهار داشت : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان گسترده و دارای محورها و ماموریت های کاری مهم است. وی با اشاره به اسناد بالادستی و برنامه پنجم ،توسعه را محور فعالیت های این سازمان عنوان کرد و گفت : برنامه ریزی و مدیریت هزینه ها مهمترین موضوع در سازمانی با این گستره فعالیت است . جاجیلو با بیان اینکه هزینه ها باید بر مبنای برنامه های اساسی و آموزشی مدیریت شود، افزود: لازم است برای درآمدزایی سازمان قدم برداریم. معاون پژوهش سازمان افزایش تعداد مراکز آموزشی از 250 به 700 مرکز را اقدامی قابل توجه دانست و گفت : این درشرایطی به دست آمده که بودجه این سازمان تنها 20 درصد رشد داشته است. وی بدنه کارشناسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را بسیار قوی دانست و افزود: کارکنان این سازمان تنها با سرلوحه قرار دادن ، کار عبادت است و علاقه و خدمت به جامعه ، با کمترین دریافتی های بسیار قوی عمل می کنند. جاجیلو ارتقای استانداردهای شغلی این سازمان از دو هزار به بیش از پنج هزار را ، دستاورد دیگر سازمان اعلام کرد و گفت : این نشان دهنده این است که گام های بلندی برداشته شده اما برای توسعه اشتغال پایدار در کشور باید حمایت های بیشتری از آموزش فنی و حرفه ای به عمل آید. وی توجه بیشتر به بخش آی تی و مرتبط کردن پژوهش و آموزش را مورد تاکید قرار داد و افزود: اجرای برنامه های آموزشی مستلزم نیاز سنجی است و نباید بدون پژوهش و نیاز سنجی دست به آموزش زد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان با بیان اینکه آموزش دو رکن رسمی و غیر رسمی دارد و این سازمان متولی آموزشهای غیر رسمی است ، تصریح کرد : سازمان آموزش فنی و حرفه ای سکاندار آموزش های مهارتی در کشور است. حاجیلو با بیان اینکه هنر در ساختن است ، تاکید کرد : نگاه پیشگیرانه و حمایتی لازمه اقدامات فرهنگی برای به حداقل یا صفر رساندن درصد خطاهای اداری است و کار فرهنگی باید محور خدمات در مدیریت باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود