13 آبان 1393
شماره خبر: 131163

البرز درعاشورای دیگر گریست

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز درعاشورای دیگر گریست


b]مردم عاشورایی استان البرز امروز یکپارچه با خیابان ها آمدند و در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند و دراین روز، انزجار خود را از یزدیان زمان و استکبار جهانی اعلام داشتند.[/b]
دسته های سینه زن و زنجیر زن از نخستین ساعات صبح امروز با حضور در هرکوی برزن دراستان البرز با ندای حسین (ع ) و یا ابوالفضل العباس (ع ) در عاشورایی دیگر عشق و دلدادگی خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشتند. عاشقان اباعبدالله الحسین (ع ) دراین آیین معنوی با حمل پارچه های سیاه به نشانه عزا و پلاکاردهایی در محکومیت سیاست های خصمانه آمریکا علیه اسلام و بشریت، ضمن نمایش بصیرت و آگاهی خویش، سیاست های زورمداران عصر کنونی را به چالش کشیدند. عشق و دلدادگی مردم در کلانشهر میلیونی کرج به خاندان رسالت و امامت درآیین به حدی بود که هیچ مسیری خالی از جمعیت نبود و گذرگاهی برای تردد خودروها باقی نماند. مردم عزادار از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب استان البرز همنوا و همدل ، ضمن اعلام وفاداری به خط سرخ حسینی و راه پر فروغ خمینی ، جنایات استکبار جهانی را در گوشه گوشه جهان به ویژه در عراق ، سوریه ، لبنان و فلسطین محکوم کردند. جنایات تکفیری های دست نشانده استکبار جهانی در سرزمین های اسلامی و اهانت به مقدسات ، این روزها دل میلیون ها انسان عاشق و دلداده خاندان عصمت وطهارت (ع ) را به درد آورده ، از رو قشرهای مختلف مردم ولایتمدار البرز در تاسوعا و عاشورای امسال با محکوم کردن این جنایات ، خواستار اتحاد جهان اسلام در برابر آمریکا، اسراییل غاصب و دشمنان وحدت اسلامی شدند. مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد ، فردیس ، اشتهارد، طالقان و کرج همچون دیگر هموطنان دیروز و شب گذشته با برپایی آیین های عزاداری و سوگواری ، با کاروان کربلا همنوا شدند. دیدگان اشکبار نوجوانان ، جوانان ، کودکان و مردم استان البرز دراین روزها حال و هوای خاصی به سرزمین عصاره اقوام ایرانی یا ایران کوچک بخشیده است. اقوام ایرانی ساکن البرزبا سبک های خاص خود در عزای حسین (ع ) برنامه های ویژه برگزار کرده اند که هریک در جای خود دیدنی است. اگر قوم ایرانی به شکل خاصی عزاداری می کند اما حرف دل و دیدگان آنان یکی است و آن حزن و اندوه در سوگ شهید مظلوم کربلا آقا حسین بن علی (ع ) و یاران با وفایش است که درهجوم تیر و نیزه های لشکر دشمن خبیث، تشنه لب ، تاریخ را برای همیشه عزادار کرد.
مردم استان البرز پس از برگزاری آیین های عزداراری و سوگواری عاشورای حسینی ، نماز ظهر عاشورا را با شکوه خاصی به پا داشتند. دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج ) و سلامتی بیماران ، پیروزی اسلام بر کفر جهانی و اطاعت از ولی فقیه زمان پایان بخش برنامه های عاشوراییان تا ظهر امروز در استان البرز بود. همچنین بسیاری از مردم خیر و نیکوکار استان البرز به توزیع غذاهای نذری در بین عزاداران حسینی در این استان پرداختند.
آیین های عزاداری مردم استان البرز عصر امروز و امشب نیز ادامه دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود