8 آبان 1393
شماره خبر: 130994

زیارت عاشورا دکترین شیعه است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

زیارت عاشورا دکترین شیعه است


امام‌جمعه کرج از زیارت عاشورا به عنوان دکترین شیعه یاد کرد و گفت: این دعا ما را با فرهنگ ناب شیعه و انقلابی‌گری آشنا می‌کند که از ابتدای قیام عاشورا در آن شرح داده شده است.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در مراسم گرامیداشت مقام شهدای دانش آموز و شهید محمدحسین فهمیده که با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار البرز، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان استانی در حسینیه شهید فهمیده برگزار شد، اظهار کرد: زمانیکه مجلس و خیمه امام‌حسین(ع) برپا می‌شود باید با معارف، فرهنگ و روش زندگی ایشان نیز آشنا شویم. وی افزود: زندگی امام‌حسین (ع) از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی سرشار از نکات و درس‌هایی است که عمل به آن‌ها سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه عزیمت سیدالشهدا(ع) از مدینه به مکه و کربلا دوره‌ای کامل از سبک زندگی را نشان می‌دهد گفت: در این مدت می‌توان مباحث معرفتی و سلوک، فرماندهی قوی نظامی و مباحث مالی و اقتصادی را در بالاترین سطح آن مشاهده کرد. وی افزود: امام حسین (ع) از لحاظ تمام مسائل انسانی در تکامل و اوج به سر می‌بردند و برای همه مردم به عنوان الگو مطرح هستند. آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه در ایام محرم باید شرایطی ایجاد کنیم که با شخصیت واقعی ایشان بیشتر آشنا شده و در مسیر زندگی فردی و اجتماعی این امام بزرگوار گام برداریم، تصریح کرد: امام حسین (ع) شخصیتی محکم و مستحکم در مقابل ظلم‌ستیزی و بی‌عدالتی داشتند. وی خاطرنشان کرد: از مهمترین رسالت‌های ائمه و معصومین هدایت مردم در مسیر الهی و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است تا به سرمنزل مقصود برسند. امام‌جمعه کرج با اشاره به حدیث "ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة" گفت: امام‌حسین (ع) هم با ارائه طریق و نشان‌دادن راه صحیح و هم با دستگیری، افراد را به مقصد می‌رساند. وی افزود: تمامی انبیا و اهل بیت کشتی نجات هستند اما کشتی سیدالشهدا با قوت و قدرت بیشتری ما را به مقصد صحیح می‌رساند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار کرد: یکی از فرهنگ‌های امام حسین (ع) مبارزه با بدعت‌ها، انحراف و کج‌روی‌هاست که با گذشت تنها 50 سال از انقلاب پیامبر و نیز وجود امام‌حسین(ع)، انحرافاتی در جامعه بوجود آمد که مجبور به قیام و مبارزه شد. وی تاکید کرد: مردم باید به هوش باشند و بدانند بدعت در دین در همه دوران‌ها وجود داشته و دارد و در این راه نباید غفلت بورزند. آیت‌الله حسینی‌همدانی از زیارت عاشورا به عنوان دکترین شیعه یاد کرد و گفت: این دعا ما را با فرهنگ ناب شیعه و انقلابی‌گری آشنا می‌کند که از ابتدای قیام عاشورا در آن شرح داده شده است. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: از حضرت آدم تاکنون هیچ کدام از پیامبران اهل مذاکره با ظلم و پلیدی نبودند و هیچگاه با ظالمان بر سر یک سفره ننشسته‌اند و در این راستا دولتمردان کشور نیز باید حسینی عمل کنند. امام‌جمعه کرج خاطرنشان کرد: عبد و بنده خالص خداوند بودن ویژگی است که همه پیامبران پیش از رسالت پیامبری داشتند اما امام حسین (ع) "اباعبدالله" به معنب "پدر بندگی" تا قیامت است و نشان‌دهنده لطف بیکران خداوند به ایشان و نیز رابطه پدر و فرزندی میان حسین و عبادت است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود