31 شهریور 1393
شماره خبر: 129744

اعضای شورای ترافیک استان البرز در آستانه مهرماه گزارش کار دادند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اعضای شورای ترافیک استان البرز در آستانه مهرماه گزارش کار دادند


جلسه شورای ترافیک استان در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با حضور استاندار البرز،جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان، پلیس راهور، فرمانداران و جمعی از مدیران استان تشکیل شد.
سرهنگ کامران صالح فرماندهی نیروی انتظامی استان در جلسه شورای ترافیک، به آمار قابل توجهی از ترددها اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار میزان ترددها طی سه ماه در کشور 819 میلیون بوده است که از این رقم 89 میلیون تردد بالغ بر 12 الی 15 درصد ترافیک به استان البرز اختصاص داشته است. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان در ادامه با بیان اینکه فرهنگسازی موجب کاهش تلفات جاده ای است، افزود: با تلاش های انجام شده طی 5 ماه اخیر 25 درصد ترددهای درون شهری و برون شهری با کاهش تلفات ناشی از تصادف در محورهای مواصلاتی البرز همراه بوده است. سرهنگ صالح وضعیت ترافیکی استان البرز را با نوعی ثبات وضعیت، نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: از سال 83 تا به اکنون وضعیت ترافیک کلانشهر کرج به همین شکل بوده است و علی رغم گذشت زمان متأسفانه ثابت باقی مانده است. وی افزود: در مقاطعی خاص اقداماتی نظیر؛ تجهیز معابرسطح شهر به دوربین های الکترونیکی صورت گرفت اما هنوز آثار آن به بار ننشسته است. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان گفت: در سال 82 تعداد 19 دوربین در سطح شهر نصب شد و طبق آخرین آمار 219 دوربین در کل معابر سطح شهر نصب شده اند که می تواند کمک شایانی در مدیریت بار ترافیکی کلانشهر کرج داشته باشد.
سرهنگ صالح، از محور کرج – چالوس نیز به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد مواصلاتی یاد کرد و افزود: در طول این سالها نتوانسته ایم راه های جایگزینی را در این محور ایجاد کنیم و در حال حاضر اختصاص چند پارکینک اضطراری که ظرفیت تردد حداقل 300 خودرو را داشته باشد در مدیریت بحران و پدافندغیرعامل نیز امری ضروری است. وی ادامه داد: آزاد راه کرج – تهران – قزوین از جمله محورهایی است که باید گاردریل های کشویی در این مسیر تعبیه شود تا امکان تخلیه و خروج خودروها در مواقع ضروری وجود داشته باشد. جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان وجود پایانه مسافری را مسیرهای کرج، فردیس، کمالشهر و حصارک گفت: در روزهای تعطیل شاهد ترافیک چند برابری در این محدوده هستیم، بنابراین شهرداری ها علاو بر ایجاد شهرهای جدید باید فکری هم برای پارکینگ داشته باشند چرا که جمعیت شهرهای جدید طی 10 سال آتی پاسخگوی نیازهای مردم نخواهند بود. وی همچنین نصب تلویزیون شهری در میدان امیرکبیر را نیز موجب آن یکی از نیازهای استان در مدیریت ترافیک دانست و افزود: با تعبیه این تلویزیون شهری مسافران امکان پیش بینی و تنظیم سفر را خواهند داشت. سرهنگ صالح پارکبان را نیز ابزاری فراموش شده در مدیریت ترافیک کلانشهر کرج برشمرد و افزود: از پارکومتر آنگونه که کاربردی داشت استفاده نشده است. وی فرهنگسازی ترافیکی را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد تمامی زیرساخت های فیزیکی 20 درصد مدیریت ترافیک را به خود اختصاص داده است در حالی که 80 درصد فرهنگسازی را می طلبد.
اتاق مانیتورینگ شهرداری در آستانه مهرماه فعال شد
احمد افضلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج نیز از آخرین برنامه های ستاد استقبال از مهر در حوزه معاونت خدمات شهری گفت و افزود: با هماهنگی های انجام شده بین شهرداری، آموزش و پرورش و راهور ، نرخ کرایه سرویس هاس مدارس پس از اخذ مجوزهای شورای شهر به مدارس استان ابلاغ شد و در حال حاضر کلیه سرویس های مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش فعالیت دارند. وی تعبیه تابلوهای هدایت مسیر، پاکسازی چراغ های راهنمایی، نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، فعال سازی اتاق مانیتورینگ در شهرداری، اختصاص فیبرنوری به طول 26 کیلومتر در مجموعه طرح زوج و فرد را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.
توقف حفاری ها از 15 شهریور لغایت 15 مهرماه
کمالی زاده معاونت خدمات شهری شهرداری کرج نیز از تعلیق حفاری ها به مدت یک ماه خبر داد و گفت: کلیه عملیات حفاری از 15 شهریور لغایت 15 مهرماه متوقف خواهد شد.
ساختار های شهری را برای کلانشهر کرج ایجاد کنیم
محمدتقی ایرانی فرماندار کرج ضرورت ایجاد زیرساخت های شهری را مهم خواند و گفت: زمان آن فرا رسیده به جای طرح مسئله به دنبال یافتن راه حل های اساسی باشیم و نقش خود را شفاف سازی کنیم و ساختارهای کلانشهر را برای کرج ایجادکنیم. ابوالفضل اینانلو فرماندار اشتهارد، شهریار آقای فرماندار نظرآباد، مهدی مهرور فرماندار فردیس، کوروش لهراسبی فرماندار طالقان و نماینده ای از شهرستان ساوجبلاغ نیز در ادامه از آخرین تمهیدات ترافیک و آماده سازی شهرستان متبوع در آستانه فصل مهرماه خبر دادند که بهسازی مدارس ، اختصاص سرویس برای دانشگاه ها ،نصب علائم راهنمایی و رانندگی در مسیرها، هماهنگی با تاکسیرانی، تقویت اتوبوسرانی، اختصاص برچسب متحدالشکل به سرویس های مدارس، برگزاری جشن شکوفه ها و جوانه ها و.. از جمله موضوعات طرح شده از سوی فرمانداران شهرستانها بود.
حضور بیش از 4000 دانش آموز البرزی در کلاس های درس
خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه به آماری از دانش آموزان ورودی سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 407 هزار و 171 دانش آموز در 9 هزار و 27 واحد آموزشی و 14 هزار و 597 کلاس درس حاضر خواهند شد. وی ساماندهی سرویس مدارس با بهبود سطح کیفی، ضرورت نصب برچسب تردد و... را بخشی از برنامه های این اداره کل برشمرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود