18 مهر 1391
شماره خبر: 12956

بهره مندي 4 استان از مزاياي طرح انتقال آب از البرز شمالي به البرز جنوبي

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بهره مندي 4 استان از مزاياي طرح انتقال آب از البرز شمالي به البرز جنوبي

سپیدارآنلاین: با اجراي طرح انتقال آب از البرز شمالي به البرز جنوبي، کسري آب شرب استان­ هاي تهران، البرز و قزوين تأمين شده و در استان مازندران نيز انتقال آب از غرب استان به شرق آن ميسر مي شود.
مهندس خسرو ارتقايي با بيان اينکه با اجراي طرح انتقال آب از البرز شمالي به البرز جنوبي، سالانه 500 ميليون مترمكعب آب ساماندهي مي شود، اظهار داشت: با اجراي طرح انتقال آب از البرز شمالي به البرز جنوبي، کسري آب شرب استان­ هاي تهران، البرز و قزوين تأمين شده و در استان مازندران نيز انتقال آب از غرب استان به شرق آن ميسر مي شود. وي ميزان آب تخصيصي براي شرب استان هاي البرز جنوبي را سالانه 320 ميليون مترمکعب اعلام کرد و افزود: از رودخانه ­هاي چالوس و سرد آبرود در مجموع 185 ميليون مترمکعب و از رودخانه 3000 نيز 135 ميليون مترمکعب آب براي انتقال پيش ­بيني شده است ضمن آنکه افزون بر 175 ميليون مترمکعب آب از غرب استان مازندران به مناطق شرقي اين استان منتقل شده و مورد استفاده بهينه قرار خواهد گرفت. به گفته ارتقايي، اين طرح در مرحله بررسي­ هاي کارشناسي کميسيون تخصيص وزارت نيرو است که با اجراي اين طرح، سالانه 500 ميليون مترمکعب آب ساماندهي مي شود و در صورت تصويب کليات طرح، مي توانيم از سرمايه­ گذاري­ هايي غير از درآمدهاي عمومي دولت استفاده کرده و آن را به مرحله اجرا در آوريم.
وي هدف از اجراي اين طرح را تأمين آب استان هاي مذکور در بلندمدت بيان و تصريح کرد: اين سامانه 160 کيلومتر تونل و هشت بند انحرافي داشته و به صورت ثقلي آب را از البرز شمالي به البرز جنوبي منتقل مي کند و چهار استان از مزاياي آن منتفع خواهند شد.



منبع: خبرگزاري موج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود