25 شهریور 1393
شماره خبر: 129355

رییس پلیس راه البرز: ایمن سازی راه های استان تلفات را 33درصد کاهش داد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رییس پلیس راه البرز: ایمن سازی راه های استان تلفات را 33درصد کاهش داد


رییس پلیس راه استان البرز، اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان را در ماه های اخیر ستودنی دانست و گفت: با این اقدامات تابستان امسال شاهد کاهش 33 درصدی تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.
سرهنگ ' رضا اکبری' در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: از ابتدای سفرهای تابستانی تاکنون میزان ترافیک جاده ای در البرز 31 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان افزایش داشته است. وی ادامه داد: این در حالی است که با اقدامات به موقع اداره کل راه و شهرسازی استان در این مدت شاهد کاهش تلفات بودیم بطور یکه تابستان سال گذشته 124 نفر در جاده های استان کشته شدند اما امسال 41 نفر کمتر تلفات داشتیم. رییس پلیس راه استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بخش عمده راه های استان ایمن سازی شده است . وی از تعامل و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با پلیس راه استان قدردانی کرد و افزود: با همکاری این دو دستگاه علاوه بر حذف نقاط حادثه خیز و نصب علائم اخباری در مسیرهای خطرساز ، ایمن سازی مسیرها ، روکش آسفالت جاده ها و دیگر اقدامات لازم انجام شد.
'حیدر نوروزی ' مدیرکل سابق راه و شهرسازی البرز اظهار کرد: این استان به لحاظ ترانزیتی و حمل و نقل جاده ای جایگاه ویژه ای در کشور دارد. وی از محورهای کرج – تهران ، کرج – قزوین و کرج – چالوس به عنوان شریان های خاص ارتباطی نام برد و افزود: طبق آمار در روزها ی عادی حدود 170 وسیله نقلیه از محور کرج – تهران و کرج – قزوین تردد می کند که این آمار در روزهای پایانی هفته از 200 هزار دستگاه خودرو فراتر می رود. نوروزی گفت : در محور کرج – چالوس در روزهای عادی 25 هزار دستگاه خودرو تردد می کند که در ایام تعطیل این آمار روزانه به 40 هزار وسیله نقلیه می رسد. 'ابوالفضل باقرنیا ' مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد: برای برداشتن ترافیک از دوش این استان به حمایت مالی مسوولان کشوری نیاز داریم . وی با اشاره به اینکه نیم درصد راه های کشور مربوط به استان البرز است اما 18 درصد ترافیک ایران به این استان ختم می شود، گفت : برای برون رفت از این وضعیت باید راه های استان را توسعه داد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود