23 شهریور 1393
شماره خبر: 129278

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز: امکانات بیمارستانی استان اندک است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز: امکانات بیمارستانی استان اندک است


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه بیشتر بیمارستان های استان قدیمی و فرسوده هستند، گفت : امکانات درمانی موجود فقط پاسخگوی 200 هزار نفر جمعیت است.
'حمید درفشی 'درنشست شورای هماهنگی بحران استان البرز با بیان اینکه باید اقدامات جدی برای مقاوم سازی سازه های درمانی کرج و استان البرز انجام شود ، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی به نوبه خود پیگیر این موضوع مهم است. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: درصورت بروز یک زلزله تمام بیمارستانهای این استان از بین می رود و تنها بیمارستانی که جوابگو است، بیمارستان البرز خواهد بود. وی گفت: دراستان البرز 0.4 درصد تخت بیمارستانی برای هر یکهزار نفر جمعیت وجود دارد که دریکی از استانهای محروم کشور (کرمانشاه) سه تخت برای هر یکهزار نفر طراحی شده است. وی با بیان اینکه ما کمترین تخت بیمارستانی را در بین استانهای کشور داریم، اضافه کرد: تختهای موجود نیز در استان البرز غیراستاندارد هستند. درفشی ادامه داد: اکنون برای یک بیمارستان با ظرفیت 80 تخت ، بخش درمان علوم پزشکی 200 تخت نصب کرده است.
بخش روانپزشکی بیمارستان های البرز باید توسعه یابد
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز استاندارد بخش درمان را برای روانپزشکی 10درصد عنوان کرد و افزود: این درحالی است که در البرز تنها چهار تخت روانپزشکی داریم .
وی یادآورشد: سال گذشته 27 مورد خودکشی در البرز داشتیم که این امر بر اهمیت این بخش درمانی و توجه به آن می افزاید. درفشی گفت: به137 تخت دیالیز دراستان البرز نیازداریم که درشهرستانی مانند فردیس دراین استان هیچ تختی نداریم. مدیر بحران استانداری البرز نیز دراین نشست گفت: البرز استانی جدید التأسیس و از جمله 10 استان حادثه خیز کشورو معین استان تهران است اما به لحاظ مدیریت بحران، نیازمند برخورداری از امکانات مناسب و زیرساخت های اساسی است.'ابوالقاسم باقری' افزود: هر یک از شهرستانهای این استان نیز خود در حوزه مدیریت بحران با محدودیت تجهیزات مواجه هستند. وی خاطرنشان کرد: کلانشهر کرج با مرکزیت استان البرز در طول سالهای اخیر با رشد بی قواره و نامناسبی همراه بوده است واکنون 800 هکتار بافت فرسوده دارد. مدیرکل بحران استانداری البرز ادامه داد: از سوی دیگر نیم درصد راه های کشور نیز دراین استان که در مسیر 14 استان و پایتخت است ، قرار دارد. باقری، قرارگرفتن این استان در مسیر رودخانه ها، سدها و جاده ها را مستلزم نگاه ویژه دولت به البرز دانست. وی تدوین طرح جامع خطرپذیری استان را نیز از جمله برنامه های در دست اقدام اداره کل بحران استانداری البرز برشمرد و گفت: در این طرح کلیه نقاط خطرپذیر در مقابل سیل، زلزله، سرمازدگی در بحث پیش بینی و پیشگیری احصاء شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود