23 شهریور 1393
شماره خبر: 129262

مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان البرز برگزارشد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان البرز برگزارشد


جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشوردرمراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان البرزگفت: آمریکا با چالش جدی اقتصادی و ورشکستگی مواجه شده و هر روز قدرت آن رو به زوال می رود.
مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان البرز امروز شنبه ساعت ۱۰:۳۰ در سالن اجتماعات ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کرج و با حضور سردار مولایی جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، داود گودرزی جانشین مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور و جمعی از دانشجویان بسیجی و روسای دانشگاه ها، مسئولین دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان و اعضای ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد. داود گودرزی در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز اظهار کرد: کشورهای زورگو و مستکبر امروز دیگر جایی در جهان ندارند و قدرت پوشالی آنان از بین رفته است. وی ادامه داد: آمریکا با حمایت از تروریست‌های تکفیری و پوشش دهی آنان برای انجام جنایت‌های مختلف نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و در این راه نیز با شکست مواجه شد. گودرزی با اعلام این که آمریکا و کشورهای دست نشانده‌اش امروز با چالش‌های بسیار بزرگی مواجه هستند افزود: قدرت این کشورها هر روز کمتر شده و رو به زوال است. جانشین بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود با بیان این که بسیج تا کنون رسالت و وظیفه خود را در برابر کشور به درستی انجام داده است تأکید کرد: بسیج در تمام برهه‌ها با حضوری پررنگ توانسته کارنامه درخشانی را در خود به یادگار بگذارد. وی با اشاره به این که باید در نهادینه کردن فرهنگ و تفکر بسیجی بیش از پیش تلاش کرد گفت: باید آرمان‌ها و اهداف بسیج و تفکر بسیجی را بیش از گذشته در بین نسل امروز نهادینه کنیم. گودرزی تصریح کرد: باید مسئولیتی که به ما سپرده شده است را به درستی انجام دهیم و به سرمنزل مقصود برسانیم. وی با بیان این که از زمان تشکیل بسیج تا کنون دشمنان نقشه‌ها و توطئه‌های بسیاری را برای ضربه زدن به این سازمان انجام داده‌اند اظهار کرد: دشمن تلاش‌های بسیاری را برای ضربه زدن به این مملکت و این نهاد مردمی کرده است اما هوشیاری مردم و آگاهی آنان اجازه نداده است که دشمنان بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. این مسئول در ادامه با اشاره به شعار ما می‌توانیم گفت: ما با این شعار تا کنون توانسته‌ایم کشور را به توسعه و پیشرفت بسیار برسانیم لذا امروز نیز باید با استفاده از دانسته‌ها و پتانسیل‌های موجود پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنیم. جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: 35 سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، دشمن با همه توان تلاش کرد به انقلاب ، نظام و مردم ضربه بزند لیکن موفق نشد و تلاش هایش بی نتیجه مانده است. گودرزی اظهار کرد: در نظام اسلامی قشر دانشجو با استاد، مسوول و دیگران هیچ فرقی ندارد، وجه مشترک همه ما انقلاب اسلامی و دفاع از آن است. این مسوول خاطر نشان کرد: دانشجوی بسیجی با منطق حرف می زند، اکنون محیط دانشگاه ها در کشور با نشاط ، علمی و به دور از سیاست زدگی است. در ادامه دکتر درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرج ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان مراسم ، با اشاره به دینی و اسلامی بودن انقلاب اسلامی ایران که موجب تمایز آن سایر انقلاب های جهان شده است گفت: الگوی همه ما شیوه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) هسند که نقش بسیج ؛ حفظ و پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی است و در راس این ارزش ها اقامه نماز می باشد که بسیج دانشجویی باید برای ترویج این فریضه الهی گام های موثری بردارد. وی در پایان صحبت های خود ضمن آروزی موفقیت برای مسئول سابق بسیج دانشجویی استان البرز ، آمادگی خود را برای همکاری و تعامل بیشتر با مسئول جدید بسیج دانشجویی استان اعلام کرد.
همچنین سردار یوسف مولایی جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با تبیین اهمیت دانشجو و دانشگاه شروع نمود. وی تمدن سازی را هدف نهایی انقلاب اسلامی برشمرد و با تاکید بر نقش دانشگاه در این تمدن سازی افزود: متاسفانه دانشگاه که رسالت نظریه پردازی در خصوص پی ریزی تمدن نوین اسلامی را برعهده دارد تاکنون موفق به انجام رسالت خود نشده است و بسیج دانشجویی باید پرچمدار گفتمان سازی در این خصوص در دانشگاه ها باشد. وی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی دانشجویان بسیجی در نبرد ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و عدالت خواهی را شاخصه ویژه بسیجیان عنوان کرد. جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره ای داشت که فرمودند: «بسیج دانشجویی در عین آن که یک تشکل نظم یافته و برخوردار از سازماندهی است، نه در جناح های سیاسی هضم و حل می شود و نه خود را رقیب سازمان های دانشجویی متعارف می شمرد.» اشاره کرد و مباحثی همچون جنگ نرم و سبک زندگی و پیگیری های مطالبات رهبری را از وظایف بسیج دانشجویی برشمرد. وی در ادامه داشتن بصیرت و بصیرت افزایی در جامعه و دانشگاه ، دشمن شناسی و دوست شناسی ، برخورداری از روش اقناعی از مواجهه با چالش ها ، تعامل و پرهیز از هرگونه درگیری ، تفکر و روحیه بسیجی ، افزایش نقاط مشترک در بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه و هدف گذاری کلان را از انتظارات سپاه از بسیج دانشجویی دانست.



علی فلاحت کار مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهگیان به نمایندگی از دانشجویان بسیجی پشت تریبون قرار گرفت. این دانشجوی بسیجی با تقدیر و تشکر از صالحی نژاد مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی ، اخلاق مداری را شاخصه مهم شخصیتی ایشان عنوان کرد و ضمن اشاره به بیانات امام و رهبری در خصوص بسیج دانشجویی، توقعات دانشجویان بسیجی از سپاه استان و سازمان بسیج دانشجوی را در خصوص حمایت هرچه بیشتر این دو نهاد مهم برای ایفای نقش آفرینی دانشجویان بسیجی در عرصه های جنگ نرم، تهاجم فرهنگی اعلام کرد.

وی در ادامه با تاکید بر جایگاه قرارگاه شهید زین الدین بسیج ناحیه بسیج دانشجویی در پیشبرد اهداف بسیج ، حمایت دانشجویان و مسئولین را از این قرارگاه مهم خواستار شد.

عباس صالحی نژاد مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی البرز با حضور در جایگاه سخنرانی ضمن گزارشی مختصر از فعالیت های انجام گرفته در طول مدت ۳ ساله تصدی مسئولیتش در بسیج دانشجویی ؛ برگزاری اردوهای جهادی مستمر در استان و کشور ،برگزاری مسابقات ورزشی ، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان ، اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور و طرح ولایت کشوری و استانی ، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی ، برگزاری کنگره یادواره شهدا ، جشنواره قرآن و عترت ، ایجاد جوی بانشاط در دانشگاه ها در انتخابات سال گذشته ،برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تعامل با مسئولین دانشگاه ها را از مهمترین برنامه های انجام گرفته نام برد.

بعد از ایشان سعید بهرامی مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز در سخنانی کوتاه ارتقای دانشجویان بسیجی و سایر دانشجویان و تقویت جایگاه و علمکرد تشکل بسیج دانشجویی را از اهم اهداف خود عنوان کرد.

در پایان این جلسه ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ عباس صالحی نژاد ، مسئول سابق بسیج دانشجویی استان البرز ، سعید بهرامی با حکم سردار استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز به‌عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی البرز معرفی شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود