30 مرداد 1393
شماره خبر: 127815

حدود 22 هزار ایثارگر البرزی از بیمه تکمیلی برخوردارشدند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حدود 22 هزار ایثارگر البرزی از بیمه تکمیلی برخوردارشدند


معاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اعلام کرد: حدود 22 هزار نفر از اعضای خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و ایثارگران این استان از مزایای بیمه درمانی تکمیلی برخوردار شده اند.
ˈمحمد علی عالیانیˈ در جمع خبرنگاران گفت:با اجرای طرح بیمه مکمل ایثارگران ، این افراد از پرداخت هرگونه هزینه درمانی معاف هستند. وی ادامه داد: تا سال گذشته ایثارگرانی که در دستگاه های اجرایی مشغول به کار بودند هزینه درمانی پرداخت می کردند که امسال از این پرداخت ها معاف شده اند. عالیانی اظهار کرد: بنیاد شهید وامور ایثارگران البرز برنامه جدیدی درحوزه درمان در دست اقدام قرار داده که براین اساس با جذب تعدادی پزشک، به جانبازان و والدین معظم شهدا در منازل خدمات دهی درمانی می شود.
وی گفت: همچنین پرستاران ویژه ای برای خدمات دهی درمانی و مراقبت از والدین شهدا و جانبازان به کار گرفته شده است که اقدامات درمانی نظیر فیزیوتراپی،کاردرمانی، تزریقات، پانسمان و غیره در منازل انجام می دهند. معاون بنیاد شهید البرز افزود: این اداره کل تجهیزات پیشرفته پزشکی از جمله تشک های مواج ، تخت و ویلچر با هزینه های بالا خریداری و دراختیار جانبازان قرار می دهد. وی ادامه داد: 9 هزار نفر ایثارگر مهمان دراستان البرز داریم که بخشی از خدمات به این افراد ارائه می شود که باید پرونده های آنان به این استان انتقال یابد. وی گفت : همچنین امسال خط مشاوره تلفنی به نام خط زندگی برای جامعه هدف دراستان البرز راه اندازی شده که تاکنون سه هزارو 85 نفراز این مشاوره استفاده کرده اند. - تاکنون نیز 410 نفر از جانبازران بالای 50 درصد استان البرز خودرو دریافت کرده اند و 123 پلاک خودرو با آرم مخصوص ایثارگران برای آنان صادر شده است.
همچنین 387 طرح ترافیک تهران برای ایثارگران استان البرز صادر شده است. بنیاد شهید وامور ایثارگران استان البرزبرای 29 هزارو951 نفر از جامعه هدف را تحت پوشش بیمه عمر و حادثه قرار داده است. آنطور که معاون فرهنگی بنیاد شهید استان البرز می گوید: اطلاعات ایثاگران به صورت آنلاین است و با گرفتن کد ملی فرد اطلاعات ریز و درشت آنان در اختیارمسوولان ذیربط قرار می گیرد، بانک اطلاعاتی 15هزارو 720 نفر به روز رسانی شده است و هر ایثارگری که بخواهد به شهر دیگری برود از اطلاعات این بانک می تواند استفاده کند. به گفته عالیانی ،از شهریور ماه سال گذشته تاکنون 679 نفر از فرزندان ایثارگران استان البرز در دستگاههای اجرایی مشغول به کار شده اند. همچنین با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز طرح مهارت آموزی ایثارگران و فرزندان آنان در این استان اجرایی شده است. به تازگی 275 نفر از ایثارگران استان البرز تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده و 760 نفر از تسهیلات بانک تعاون برای کاربنگاههای زود بازده برخوردار شدند. بنیاد شهید استان البرز مجوز راه اندازی 400 طرح اقتصادی برای اشتغال ایثارگران در سال جاری دریافت کرده است . معاون بنیاد شهید البرز از برگزاری اردوهای فرهنگی و برنامه های آموزش سبک زندگی و نحوه استفاده از مواد غذایی را از دیگر برنامه های این اداره کل برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نام برد. وی گفت: امسال 120 نفر از والدین شهدا در این اردوها شرکت کرده اند و توجه به برنامه های آموزش درمانی در ارتقای سلامت این افراد موثر است. عالیانی اظهار کرد: درحالیکه امید به زندگی در کشورمان 68 سال است اما با اقدامات انجام شده در بنیاد شهید ، امید به زندگی درجامعه ایثارگران و والدین شهدا به 72 سال رسیده است. وی دربخش دیگری از سخنانش به ساماندهی گلزار شهدا در استان البرز اشاره کرد وگفت: اکنون گلزار شهدای امام زاده محمد (ع) به عنوان چهارمین گلزاربزرگ شهدای کشور(با یکهزارو500 مزارشهید)به ساماندهی نیاز دارد. وی افزود: حرمت شهدا بالا است و دستگاهای ذیربط مانند استانداری ، اوقاف و شهرداری باید در این زمینه همکاری کنند و بنیاد نیز برای انجام تعهدات خود دراین زمینه آماده است . مردم استان البرز در طول هشت سال دفاع مقدس حدود شش هزار شهید تقدیم آرمانهای والای نظام اسلامی کردند. اکنون حدود 15 هزار جانباز نیز در این استان نیز زندگی می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود