18 مرداد 1393
شماره خبر: 126992

ایمان و صلابت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایمان و صلابت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است


امام جمعه شهرچهارباغ استان البرز با محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در باریکه غزه ، گفت: امروز ایمان ، صلابت و غیرت مردم مسلمان فلسطین، دشمن صهیونیستی را به زانو درآورده است.
حجت الاسلام ˈقادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چهارباغ افزود: به ‏رغم حمایت‏های مرموز استکبار جهانی ازگرگ‏ صفتان صهیونیست و تهاجم دیوانه‏واری که نشان از استیصال اسرائیلی‏ها دارد، به اعتراف عناصری از سران رژیم صهیونیستی، تاکنون پیروز اصلی جنگ، مقاومت فلسطین و شکست‏خورده میدان، اسرائیل بوده است. وی ادامه داد: بیش از یک ماه است که باریکه غزه در محاصره کامل دشمن قرار دارد و از زمین ، هوا و دریا مورد تهاجم سنگین نظامی رژیم جعلی اسرائیل است که در سکوت مرگبار مجامع بین المللی حدود یکهزارو 800 نفر شهید و بیش از 10 هزارنفر از مردم این منطقه مجروح شده اند. وی درادامه افزود: بیمارستانها، کودکستانها و حتی مدارس تحت پوشش رسمی سازمان ملل هم از تیررس مهاجمان اسرائیلی در امان نبوده‏اند، آنچه دل هر انسانی را به درد می‏آورد این است که بیش از 50درصد شهدا و مجروحان فلسطینی را کودکان و زنان بی‏پناه تشکیل می‏دهند. خطیب جمعه چهارباغ گفت : اهداف اصلی رژیم غاصب صهیونیستی، از این دور تجاوز و تهاجم خونبار، در مرحله نخست خلع سلاح کامل حماس و به زانو درآوردن مقاومت فلسطین و سپس اشغال تمام باریکه غزه بود. وی تاکید کرد: این ایمان ، صلابت و غیرت مردم فلسطین است که جبهه مقاومت را راست‏قامت و استوار در برابر رژیمی تا دندان مسلح پیش می‏برد و می‏رود تا به‏فضل الهی شیشه عمر این رژیم جعلی را بشکند. حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تبریک روز خبرنگار وقدردانی از زحمات این قشر، یادآورشد: در هفدهم مرداد ماه سال 1377 شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان به همراه 8 نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر، مظلومانه توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند و با وقوع این جنایت، موجی از بهت و اندوه مردم ایران را فرا گرفت.
وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی کشور به پاس قدردانی از مقام والای شهید محمود صارمی، هفدهم مرداد ماه را به ‏نام روز خبرنگار نامگذاری کرد تا ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهدای عرصه اطلاع‏رسانی کشور، فرصتی برای یادآوری رسالت خطیر خبرنگاری و قدردانی از زحمات این قشر فراهم شود. خطیب جمعه چهارباغ گفت :در ایران اسلامی چه درهشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر انعکاس واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بوده ایم. وی ادامه داد: دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانه، فصلی تأثیرگذار در تاریخ این مرز و بوم است که بخشی از آن ما حصل تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه‏نگارانی بود که با هدف اطلاع‏رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی انقلابی جبهه به این عرصه وارد شده بودند. امام جمعه چهارباغ با قدردانی از اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) در تعطیلی دفاتر تعدادی ازشبکه های ماهواره ای که به طور مخفیانه و غیر قانونی در چهار استان کشور فعالیت می کردند، گفت: اقدام و حرکت این شبکه ها ی ماهواره ای در مسیر ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام و تخریب وجهه تشیع بود. وی ادامه داد:اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آنها، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ و ترویج سبک های غلط ، خرافی و عزاداری خشن ، محور و رویکرد اصلی برنامه های تولیدی این دفاتر بود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود