12 مرداد 1393
شماره خبر: 126672

آموزش های فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آموزش های فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار است


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در جمع نماز گزاران گفت: آموزش های فنی و حرفه ای زمینه ساز ایجاد اشتغال مفید و پایدار در جامعه می شود.
حسن عزیزی ˈ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: آموزش های فنی و حرفه ای به دلیل کاربردهای مهارتی سب ایجاد شغل های جدید در حوزه اشتغال نیز می شود. وی یکی از طرح های ویژه اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز را طرح 18ماه ایران و آلمان برشمرد که بصورت رایگان آموزش های لازم به متقاضیان ارایه می شود. عزیزی گفت: اگرچه این طرح برای دولت هزینه بر است ولی نقش موثری را در توسعه رشته های مهارتی فنی و حرفه ای داشته و البرز در این بخش توانسته است رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد .
بیش از هفت هزار نفر در استان البرز آموزش دیدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در ادامه با بیان اینکه در سال 92 هفت هزار و 700 نفر در این استان از آموزش های مهارتی بهره مند شدند گفت: شمار آموزش دیدگان در سال 93 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است. عزیزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته همچنین 15هزار و 700 کارگر از کلاس های مهارتی و آموزش های این اداره کل بهره مند شدند که بیش از 9هزار نفر آنان پروانه مهارت در آموزش های فنی و حرفه ای را کسب کردند. وی در بخش صنعت وساختمان نیز یکی از اقدامات سازنده دولت را پیش بینی تمهیدات بیمه ای لازم برای کارگران ساختمانی که حمایت نمی شدند، عنوان کرد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز افزود: اکنون کارگران با داشتن پروانه مهارت فنی و حرفه ای می توانند از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی که موضوعی تاثیر گذار در پایداری اشتغال است بهره مند شوند .
البرز میزبان المپیاد ملی مهارت درسالجاری است
عزیزی با مهم برشمردان المپیاد ملی مهارت در سطح بین الملل گفت: این المپیاد از 15تا 18 شهریور ماه سالجاری در البرز برگزار خواهد شد. وی یادآورشد: المپیاد ملی مهارت یک رویداد مهم کشوری و بین الملل است که در مراکز تربیت مربی در مناطق حسن آباد، چهار راه طالقانی و میدان استاندارد شهرستان کرج برگزار خواهد شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود