8 تیر 1393
شماره خبر: 124893

شهرداری کرج عملکرد قابل قبولی در حوزه پارکبان ها ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شهرداری کرج عملکرد قابل قبولی در حوزه پارکبان ها ندارد


رئیس راهنمایی ورانندگی استان البرز گفت: در مورد بحث پارکبان‌ها شهرداری کرج باید ورود کند اما تا این لحظه عملکرد خوب وقابل قبولی را از شهرداری شاهد نبودیم.
سرهنگ همایون شریفی اظهار کرد: پیش بینی می شود که ساعاتی قبل از افطار و پاسی از شب خیابان ها ومعابر به ویژه هسته مرکزی شهر از ترافیک قابل توجهی برخوردار باشد و شهروندان برای تهیه ملزومات افطار یا صرف افطار به مراکز شهر مراجعه کنند. وی افزود: راهنمایی ورانندگی استان البرز از توان صدرصدی نیروهای خود برای کاهش ترافیک استفاده می کند. شریفی با بیان اینکه طرح های ویژه‌ای در مورد ترافیک مواضع حساس و خیابان‌ها و تقاطع‌های مهم در نظر گرفته شده است گفت: معابر مهم از پوشش صددرصدی نیروهای راهنمایی ورانندگی برخوردار است به نحوی که مشکلی خاصی برای شهروندان به وجود نیاید. رئیس راهنمایی و رانندگی استان البرز تصریح کرد: کرج از شهرهایی است که در مورد محل پارک خودرو مشکل جدی دارد و مردم ساعت‌ها در سطح شهر برای بدست آوردن جای پارک مناسب تردد غیرضروری دارند که خود این عامل موجب ایجاد ترافیک و تصادف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهترین گزینه رفع این مشکل استفاده از پارکبان است افزود: باتوجه به وجود ظرفیت قابل توجه در حاشیه معابر که اغلب توسط صنوف و کسبه ساعت‌ها اشغال می‌شود می توان با استفاده از پارکبان به کاهش ترافیک شهر کمک فراوانی کرد چرا که استفاده از این ظرفیت‌ها حق تمامی شهروندان است و مختص قشر و صنف خاصی نیست.
شریفی خاطرنشان کرد: در مورد بحث پارکبان‌ها شهرداری باید ورود کند اما تا این لحظه عملکرد خوب وقابل قبولی را از شهرداری شاهد نبودیم. شریفی تصریح کرد: علی رغم پیگیری‌های انجام شده از طریق استانداری و شهرداری گویا مسئولان استانی اراده ای برای انجام این طرح ندارند وتا این لحظه هنوز اقدامی دراین رابطه انجام نگرفته است.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود