5 تیر 1393
شماره خبر: 124733

گزارش رئیس دادگستری کل به نماینده ولی فقیه استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

گزارش رئیس دادگستری کل به نماینده ولی فقیه استان البرز


مهدوی راد به همراه اعضای شورای قضائی استان البرز، روسای دادگستری تابعه ، قضات، مدیران دستگاههای قضائی وابسته ، دادستان مرکز استان البرز با آیت الله حسینی همدانی امام جمعه گرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز دیدار و بخشی از اقدامات انجام شده با تحلیل آمار و ارقام به اطلاع ایشان رسید.
کاهش جرائم در البرز بیانگر همسویی دستگاه قضائی با سایر دستگاههاست مهدوی راد رئیس کل دادگستری استان البرز در ابتدا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که دادگستری نبض همه دستگاههای کشور است گفت: بررسی پرونده های واصله به دادگستری نشان دهنده چگونگی روابط اجتماعی وضعیت اقتصاد و سلامت و نظایر آن در جامعه است به عنوان مثال اگر آمارها نشان بدهند که سرقت نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است بیانگر این مطلب است که ما در توزیع عادلانه ثروت ، ایجاد کسب و کار مشکل داریم و باید در این زمان ضمن سبب شناسی به همگرایی و مشارکت و همدلی نهادهای حمایتی و اجتماعی به یک دهم پایانی رسید و سدی را در مقابل مسائل و معضلات اجتماعی ایجاد نمائیم. وی افزود : خوشبختانه روند بروز جرائم در استان البرز رو به کاهش است . مثلا در خصوص جرم سرقت استان البرز نسبت به کل کشور از سطح متوسط پایین تر و زیر 15 درصد را نشان می دهد و بر اساس اقدامات پیشگیرانه انجام شده با استفاده از انفورماتیک ما در حال حاضر در استان البرز با کاهش آمار قتل مواجه هستیم که این بیانگر کارکرد مثبت نهادهای مرتبط و تاثیرگذار می باشد. رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح نمود: تعداد پرونده هایی که در سال 92 به شعب ما واصل گردیده و منجر به قرار مجرمیت گردیده است 38 هزار پرونده بوده است که سعی گردید در سال گذشته پرونده های مختومه بیش از وارده باشد که نشان دهنده عملکرد خوب همکاران و دوستان بوده است.
اثرات مطلوب نظارت سازمان بازرسی استان البرز بر جامعه
رئیس کل دادگستری استان البرز سپس با تشریح عملکرد سازمان بازرسی استان گفت: نظارت بر برخی بانک ها و بنگاههای اقتصادی باعث شد برخی اشکالات احتمالی رفع گردد و همچنین با تاسیس دفتر دیوان عدالت در استان مراجعات مردم به تهران کاهش یابد. مهدوی راد تصریح کرد: کسانی که از دستگاههای دولتی شکایت داشته باشند ، پرونده آنها به صورت الکترونیک ثبت شده و به آنها اطلاع داده می شود. تحول خوبی در زندانهای استان البرز ایجاد شده است. رئیس شورای قضائی استان البرز در ادامه گزارش خود به اداره کل زندانهای استان البرز اشاره نموده و اظهار داشت: با حضور آقای باقری که تجارب ارزشمندی در خصوص مدیریت دارند تحول خوبی در زندانها ایجاد شده است ، آمار زندانیان به روز شده ، طبقه بندی زندانیان علیرغم محدودیت فضا و مکان به خوبی در حال انجام است. رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: بر اساس بازدید روز گذشته از مجموعه ندامتگاههای استان البرز باید گفت: انصافا اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است ، ساماندهی اندرزگاهها ، ایجاد نظم و انظباط در سطح زندان و بسیاری از موارد دیگر که ان شاءا... در مجالی دیگر به آن خواهیم پرداخت. مهدوی راد به برخی از محدودیت های زندانها اشاره نموده و تصریح نمود: بسیاری از زندانها در سراسر کشور مجهز به دوربین های مداربسته نسل جدید می باشند که متاسفانه علیرغم همجواری زندانهای البرز به تهران از این موهبت محروم است ولی جناب باقری مدیرکل زندانهای استان البرز در همین مدت فعالیت های خوبی را در این خصوص به انجام رسانیده اند که انشاءا... به زودی این تجهیزات تهیه و نصب خواهد شد.
ساماندهی به املاک بخش صدور سند مالکیت برای منابع ملی
مهدوی راد در بخش دیگری از گزارش خود به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز اشاره نموده و اظهار داشت : مدیریت آقای زرندی در حوزه ی ثبت اسناد و املاک باعث نتایج خوبی همچون سامان دهی به املاک بخش صدورسند ، مالکیت برای منابع ملی ، ثبت پرونده ها و اسناد به صورت متمرکز با استفاده از ابزار الکترونیکی و بسیاری از موارد دیگر را در پی داشته است. رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار امیدواری نمود: در آینده ای نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که هیچ زمینی بدون سند حداقل برای منابع طبیعی نداشته باشیم. 30 درصد از پرونده های وارده به شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده است. رئیس شورای قضائی استان البرز نقش شوراهای حل اختلاف را در کاهش جمعیت کیفر و کیفری موثر دانسته و افزود: رویکردقوه قضائیه تقویت شوراهای حل اختلاف به منظور کاهش تعداد پرونده های به داسراها و دیگر شعب دادگستری ها می باشد که خوشبختانه امروز ما شاهد این موفقیت از سوی شورای حل اختلاف استان البرز می باشیم که در سال گذشته از تعداد صدهزار پرونده به شورای حل اختلاف 30درصد آنها به صلح و سازش منجر شده است. رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه به فرآیند فعالیت روبه رشد سازمان قضائی نیروهای مسلح ، اداره کل تعزیرات و پزشک قانونی اشاره نموده و به اقدامات این بخشها اشاره کرد.



ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود