27 خرداد 1393
شماره خبر: 124167

270 خانواده البرزی تقاضای فرزند خواندگی دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

270 خانواده البرزی تقاضای فرزند خواندگی دارند


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: 270 خانواده دراین استان تقاضای فرزند خواندگی دارند که براساس بررسی ها از شرایط لازم نیز برای سرپرستی برخوردار هستند.
ˈافروز بهرامی افزود: این خانواده ها هم در بحث فرهنگی، آگاهی و توانمندی مالی از شرایط لازم برای تربیت و پرورش کودکان بی سرپرست برخوردارمی باشند. وی با بیان اینکه اکنون 11 مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در البرز فعال است، ادامه داد: علاوه براین مراکز، یک شیرخوارگاه با ظرفیت یکصد نوزاد و کودک زیر شش سال خدمات دهی می کند. بهرامی خاطرنشان کرد: همچنین 30 خانواده واجد شرایط نیز در البرز متقاضی امین موقت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست هستند. مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: متقاضیان ˈامین موقتˈ کودکان و نوجوانانی هستند که والدین آنان توانایی نگهداری نداشته و احتمال بازگشت این کودکان و نوجوانان به خانواده هایشان وجود دارد. در فرزند خواندگی احتمال بازگشت کودک یا نوجوان به خانواده خود تاحدود زیادی منتفی است زیرا والدین این کودکان شناسایی نشده اند. بهرامی یادآورشد: اکنون کمیته ای تخصصی برای فرزند خواندگی کودکان و نوجوانان متشکل از کارشناسان امور اجتماعی و تربیتی درالبرز تشکیل شده که متناسب با سن خانواده ها اقدام به واگذاری این کودکان و نوجوانان می کند.
همایش فرزندپذیری ˈ امین موقت ˈ درالبرز برگزار می شود
مدیرکل بهزیستی استان البرز درادامه از برگزاری همایش فرزند پذیری ˈامین موقت ˈ دراین استان خبرداد و افزود: دراین همایش متقاضیان فرزندخواندگی و امین موقت با فرآیند پذیرش فرزند خواندگی آشنا خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: دراین همایش که مراجع قضایی استان البرز نیز حضور دارند روندهای قانونی واگذاری فرزند نیز تشریح می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود