29 بهمن 1392
شماره خبر: 116729

تشکلهای مردم نهاد نقش موثری در کنترل آسیبهای اجتماعی دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تشکلهای مردم نهاد نقش موثری در کنترل آسیبهای اجتماعی دارند


نماینده ولی فقیه دراستان البرزوامام جمعه کرج با بیان اینکه تشکلهای مردم نهاد نقش موثری درکنترل آسیب های اجتماعی دارند،گفت:ازتوانمندیهای این تشکلها باید به خوبی استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمینˈ سید محمد مهدی حسینی همدانی در نشست هم اندیشی مدیران موسسات خیریه استان البرز درمصلی کرج افزود: درجامعه امروز فقر یکی از عوامل بروز آسیب های اجتماعی محسوب می شود که با ریشه یابی آن می توان برای محرومیت زدایی گامهای موثری را برداشت. وی با اشاره به آیات قرآنی در زمینه نیکوکاری ادامه داد: خداوند به افرادی که برای امور خیر قدم برمی دارند پاداش عطا می کند و انسان که خلیفه باری تعالی در روی زمین است می تواند درجهت تحقق این مهم گام بردارد. حسینی همدانی گفت: کار خیر باید با نیت درست و اخلاق همراه با سازندگی باشد زیرا بهشت با عقاید و عمل صالح انسانها ساخته می شود. وی اضافه کرد: برای ماندگاری کارها باید اتصال به ذات اقدس ربوی در نظر گرفته شود ضمن آنکه کارهای خیر سبب تطهیر انسانها می شود و رشد آنان را در تمامی عرصه ها به همراه دارد.
تاکید بر ساماندهی تشکلهای مردم نهاد
نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: تشکلهای مردم نهاد و موسسات خیریه باید به شکل جدی در البرز ساماندهی شوند. وی ادامه داد: براساس گزارش ها اکنون چند مرجع برای صدور مجوز این تشکلها وجود دارد که ادغام این مراجع در یک مرکز ضروری است. حسینی همدانی افزود: همچنین با تخصصی کردن سازمانهای مردم نهاد می توان گامهای موثری را برای رفع مشکلات اجتماعی برداشت. وی یادآورشد: بطور مثال یک سازمان می تواند در جهت تامین جهیزیه برای افراد بی بضاعت فعالیت کند و سایر سازمانها نیز با تعامل آن را یاری دهند .
افزایش طلاق در البرز
امام جمعه کرج همچنین افزایش طلاق را یکی از مشکلات اجتماعی استان البرز دانست و گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه امروزی ریشه دراعتیاد و فقر دارد. وی با تاکید بر شناسایی معضلات اجتماعی جامعه افزود: بهداشت و درمان مسایل معیشتی مردم از جمله موضوعات مهمی هستند که باید کارشناسی شده و مورد پیگیری ویژه قرار گیرند. وی همچنین یادآورشد: برخی از قوانین را باید تغییرداد چراکه سازمانهایی که خود درجهت خیر و ارایه صدقه به مردم نیازمند، فعالیت می کنند مشمول قانون مالیاتی نمی شوند. امام جمعه کرج تاکید کرد: تسهیلاتی باید فراهم شود تا سازمانهای مردم نهاد به عنوان یکی از عوامل اصلی در کنترل آسیبهای اجتماعی بهتر بتوانند فعالیت کنند. مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری البرز نیزدراین نشست گفت: پایه حکومت دینی برچیده شدن فقر است و وقتی در جامعه ای شاهد رشد موسسات خیریه هستیم بیانگر توجه مردم به مبانی قرآنی است. ˈحمید رضا عسگردی مورودیˈ اضافه کرد: اکنون فعالیت سمن های استان البرز با چالشهایی مواجه است که درصدد رفع آنها هستیم. وی خاطرنشان کرد: 40 تشکل مردم نهاد دراین استان مجوز فعالیت دارند که روند اجرایی کارهای آنان به صورت مستمر رصد می شود. عسگری مورودی گفت: تشکل ها و

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود