27 خرداد 1391
شماره خبر: 7940

صنایع استان البرز نیازمند حمایت است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

صنایع استان البرز نیازمند حمایت است

رئیس اتاق بازرگانی البرز خواستار حمایت مسئولان این استان از صنایع فعال و صنعتگران البرزی شد.
حسین طوسی امروز اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر تنها از موضوع‌های اقتصادی برای نامگذاری سال‌ها استفاده فرمودند. وی تصریح کرد: این امر نشان دهنده اهمیت حرکت اقتصادی کشور برای تحقق اهداف انقلاب و اجرای اسناد بالادستی نظام مانند سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه توسعه پنج ساله است.
حمایت از تولید ملی باید جدی‌تر شود
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب سال جاری را تحت عنوان حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه‌ ایرانی نامگذاری فرمودند، گفت: شرایط اقتصادی کشور و همچنین شرایط بین‌المللی به صورتی است که ما برای دست‌یابی به اهداف و اجرای برنامه‌های خود نیازمند اتکای بیش از گذشته به تولیدات داخلی هستیم. طوسی گفت: در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه حوزه صنعت باید به خودکفایی دست‌یابی تا کشورهای غربی نتوانند از ضعف‌های ما برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و انقلاب سوء استفاده کنند. وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز با درک صحیح همین نکته مهم نام سال 91 را تحت عنوان حمایت از تولید ملی مزین فرموده‌اند.
البرز می‌تواند به قطب صنعتی کشور تبدیل شود
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه برای حمایت از تولیدات استان البرز چه اقداماتی از ابتدای سال جاری صورت گرفته است؟ گفت: در حال حاضر ده‌ها شهرک‌های صنعتی بزرگ و هزاران صنعتگر در این استان فعال هستند. طوسی ادامه داد: توانمندی‌های صنایع استان البرز به صورتی است که ما می‌توانیم این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کنیم که تحقق این هدف مهم نیازمند حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است. وی تاکید کرد: اگر حمایت لازم و قانونی از صنایع فعال استان البرز صورت گیرد، این استان بخش مهمی از نیازهای کشور را برآورده کرده و می‌توانیم در حوزه صادرات برای کشور ارز آوری کنیم.
امروز محصولات غذایی استان بازار منطقه را در دست دارند
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به فعالیت بزرگ‌ترین صنایع غذایی کشور در این استان عنوان کرد: در حال حاضر این صنایع بسیاری از بازارهای ایران و کشورهای منطقه‌ از آسیای میانی تا عراق را در دست دارند. طوسی تاکید کرد: در صورت حمایت بیشتر از صنایع مختلف فعال در استان البرز،‌ این صنعتگران می‌توانند حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کرده و در نهایت منافع بیشتری برای اقتصاد کشور ایجاد کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود نیاز نخست صنایع استان البرز را دسترسی به تسهیلات بانکی و بهره‌مندی از نقدینگی توصیف کرد و متذکر شد: مشکلی که امروز صنعتگران البرزی را رنج می‌دهد، کمبود نقدینگی است. طوسی در پایان اذعان داشت: در صورت ارائه تسهیلات مناسب و تامین نقدینگی مورد نیاز صنایع البرز، این استان در آینده نزدیک به قطب صنعتی کشور تبدیل خواهد شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود