17 اسفند 1390
شماره خبر: 5569

نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در استان البرز تشكیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در استان البرز تشكیل شد

همزمان با سومین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان 'منابع طبیعی، حفاظت و قانون' نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تشكیل شد.
رییس كل دادگستری استان البرز در این نشست به دست اندازی برخی افراد سودجود به اراضی ملی (انفال) اشاره كرد و گفت: در دوران قبل از انقلاب و بعد از آن استفاده از اراضی ملی دركشور اصولی نبوده است. 'محمدصادق مهدوی راد' افزود: اراضی ملی متعلق به عموم مردم است و باید از آنها استفاده اصولی وبهینه به عمل آید. وی اظهار داشت: در سالهای گذشته بویژه در بخش دولتی با بهانه های مختلف ازجمله جاده سازی بخش های از منابع ملی مانند جنگلها در كشور از بین رفت. رییس كل دادگستری استان البرز در ادامه به تاثیر وجود جنگلها برای حفظ محیط زیست و ادامه زندگی مردم اشاره كرد و افزود: جنگلها همچون ریه های مردم هستند ولی عده ای غارتگر به بهانه های مختلف اقدام به تصرف و قلع و قمع جنگلها می كنند. وی به تصرف بخشی از اراضی توسط برخی از سودجویان به نام وقف اشاره كرد و اظهار داشت: اولین شرط وقف مالك بودن است ولی عده ای اراضی ملی و كوههای لم یزرع را به تصرف در می آورند و بعد وقف می كنند. در ادامه اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال به مسایل و مشكلات و تخلفات موجود در زمینه تصرف اراضی ملی اشاره كردند كه مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این خصوص گفت: در سال 90 چهار هزار و 259 پرونده اعتراض نسبت به تصرف اراضی ملی تشكیل شده كه از این میزان دو هزار و 203 پرونده رسیدگی و یكهزار و 425 پرونده باقی مانده است. 'حسین میررجبی' افزود: از سال 83تا 90 حدود 336هزار و 26مترمربع از اراضی از دست متصرفان دراستان البرز خارج شده است.
گفتنی است جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور اعضای شورا همچون رییس كل دادگستری استان البرز، دادستان عمومی كرج، مدیركل راه و مسكن و شهرسازی، مدیركل جهاد كشاورزی استان البرز، رییس اداره آگاهی استان البرز، نماینده اداره اطلاعات استان البرز، دادستانهای شهرستانهای استان البرز و .... برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود