21 شهریور 1403
شماره خبر: 310298

خوردگی هزینه‌های هنگفتی را به صنعت نفت تحمیل می‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



رئیس هیأت مدیره انجمن خوردگی ایران گفت: با توجه به اینکه خوردگی هزینه‌های هنگفتی را به صنعت نفت تحمیل می‌کند. بنابراین باید با هم‌افزایی هزینه‌های ناشی از این خوردگی را کاهش دهیم.
عماد رعایایی در بیست و دومین کنگره‌ ملی و دومین کنگره‌ بین‌المللی خوردگی که در سالن جلسات شهید بیات موحد، در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد، اظهار کرد: در صورت هم‌افزایی با متخصصین در صنعت نفت سالانه بین 12 تا 30 همت از هدررفت سرمایه جلوگیری خواهد شد که خود کمک بسیار شایانی به اقتصاد کشور است.وی افزود: در این کنگره کارگاه‌های آموزشی برگزار و نشستی با مسئولان فولاد مبارکه در خصوص چالش‌های خوردگی برگزار ‌می‌شود که در آن شرکت‌های نفتی و‌ فولادی مسائل و مشکلات خود را به صورت رو در رو مطرح و‌ افراد حاضر و متخصصین پاسخگوی آنها می‌شوند.رئیس هیئت مدیره انجمن خوردگی ایران عنوان کرد: در حاشیه‌ این کنگره نمایشگاهی نیز برگزار شده است که بیش از 25 شرکت بخش خصوصی و دانش‌بنیان محصولات خود را در معرض نمایش قرار دادند. با توجه به اینکه خوردگی هزینه‌های هنگفتی را به صنعت تحمیل می‌کند هدف از این کنگره این است که با یک هم‌افزایی هزینه‌های ناشی از این خوردگی را کاهش دهیم.
رعایایی با بیان اینکه با استقرار مدیریت خوردگی می‌توان مبالغ بسیاری را صرف‌جویی‌کنیم، ادامه داد: در این کنگره از کشورهای عراق و ترکیه نیز شرکت داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود