15 فروردین 1397
شماره خبر: 193357

تولید کنندگان کیفیت محصولات را بالاببرند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تولید کنندگان کیفیت محصولات را بالاببرند


رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برحمایت از کالای ایرانی گفت: برای تحقق این امر تولید کنندگان به ویژه دربخش کشاورزی باید کیفیت کالاها و محصولات را بالا ببرند.

سید مجید موسوی افزود: تولید محصولات سالم و باکیفیت دربخش کشاورزی ، رغبت مردم را به خرید این محصولات بیشتر می کند. وی حمایت از سرمایه گذاران در بخش های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی ضروری دانست و گفت: برای فروش محصولات و کالاهای وابسته به بخش کشاورزی جای نگرانی نیست زیرا بازار داخلی برای خرید این محصولات دارای ظرفیت بالایی است. موسوی اظهار داشت: تولیدکنندگان سعی کنند تا از نظر کمی و کیفی، محصولات مورد نیاز کشور را تامین کرده و تولیداتشان قابلیت رقابت با محصول مشابه خارجی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از کالای ایرانی، سازمان جهاد کشاورزی البرز از چند سال پیش مصرف چای خارجی و پذیرایی با میوه های وارداتی را در این مجموعه ممنوع کرده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز بیان داشت: با تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی می توان انگیزه مصرف کالاهای خارجی را در کشور در بین آحاد جامعه از بین برد و مردم را به سمت مصرف تولیدات داخلی هدایت کرد.
**تنظیم بازار یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی
موسوی به فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی البرزدر سال 96 و ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار کالاهای اساسی طی سال 96 مدیریت توسعه بازرگانی این سازمان اقدام به توزیع بیش از3 هزارو300 تن انواع برنج به قیمت مصوب دولتی، 2هزار تن مرغ منجمد داخلی ، 450 تن تخم مرغ برای تعدیل قیمت بازار، 330 تن گوشت گرم گوسفندی و 70 تن گوشت گوساله منجمد در مناسبت های مختلف(ماه رمضان ، ماه محرم و...) کرده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: برای تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال 96 و نوروز 97 نیز حدود 2 هزار تن پرتقال تامسون شمال و 900 تن سیب درختی در البرز عرضه شد.استان البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی وباغی است که بخش عمده محصولات تولیدی استان به کشورهای مختلف صادر می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود