12 بهمن 1395
شماره خبر: 173944

عملیات ساخت 1328 کیلومتر آزادراه به طور همزمان در کشور در حال اجرا است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

عملیات ساخت 1328 کیلومتر آزادراه به طور همزمان در کشور در حال اجرا است


مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور گفت که هم اکنون هزار و 328 کیلومتر آزادراه در کل کشور در حال اجرا است که انتظار می رود در سال های 96 و 97 مردم از این آزادراه ها بهره مند شوند.
خیرالله خامی در حاشیه بازدید از پروژه اتوبان شهدای البرز (ادامه بزرگراه همت) که ظهر سه شنبه صورت گرفت، با اشاره به اینکه نفس ترافیکی استان البرز با این مسیر باز می شود، گفت: با احداث این آزادراه حدود 30 تا 40 درصد ظرفیت ترافیکی بین دو شهر افزایش پیدا می کند و امیدواریم که در آینده بخشی از طول زمان های این مسیر کوتاه و مردم کمتر در ترافیک بمانند. خامی ادامه داد: طول کل این آزادراه 20 کیلومتر است که اتصال بین ورودی تهران و کرج را برقرار می کند که پنج کیلومتر آن قبلا ساخته شده و 15 کیلومتر به صورت شش قطعه در حال ساخت است که 63 درصد به طور کلی پیشرفت داشته است.
وی افزود: از این پروژه یک قطعه پنج کیلومتری به بهره برداری رسیده است و 10 کیلومتر باقیمانده هم در حال ساخت است که 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای ادامه کار این پروژه 270 میلیارد تومان است و امیدواریم با تزریق این اعتبار جهت تملک اراضی و اتمام کار این پروژه تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد. این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از اثرات این آزادراه این است که می تواند همراه با کنارگذر شمالی و جنوبی کرج که یکی در حال اجرا و دیگری در دست مطالعه است مسیرهای خروجی از کرج را رفع و مردمی که به استان های شمال و شمال غربی می روند دیگر در ترافیک نمی مانند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید حرکت خوب و امیدوار کننده ای جهت تکمیل کریدورهای کشور صورت گرفته است گفت: در حال حاضر 10 پروژه آزادراهی در کشور در حال اجراست که شش مورد آن در مقیاس بزرگ بوده در آینده کشور تاثیر مهمی دارد. خامی ادامه داد: یکی از این پروژه ها آزادراه تهران-شمال که از دو سال پیش از رکود خارج شده و در این مدت 45 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریک 23 درصد باقی مانده تا اوایل 96 به پایان برسد و قطعه یک به بهره برداری برسد. وی به دیگر پروژه های در دست ساخت اشاره ئ اعلام کرد: کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر، اصفهان شیراز به طول 210 کیلومتر، خرم آباد به اراک به طول 135 کیلومتر و ارومیه به تبریز به طول 100 کیلومتر از جمله این پروژه هاست. خامی افزود: در این آزادراه ها پنج هزار ماشین راهسازی سنگین در حال فعالیت است و 15 هزار نیرو به صورت مستقیم و 50 هزار نفر نیز به صورت پشتیبانی مشغول به فعالیت هستند. وی در پایان خاطرنشان کرد: آزادراه همت که اتصال بین تهران –کرج برقرار می کند یکی از آزادراه های مهم ماست که در حال اجراست و می تواند برخلاف طول کوتاهی که دارد تاثیر زیادی درروان سازی ترافیک و افزایش ظرفیت تردد در این مسیر داشته باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود