20 مهر 1394
شماره خبر: 150791

درآمدهای مالیاتی عاملی برای رشد و توسعه اقتصادی کشوراست

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

درآمدهای مالیاتی عاملی برای رشد و توسعه اقتصادی کشوراست


دکتر تقوی، مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: درآمدهای مالیاتی نقش مهمی در تامین هزینه های جاری و خدمات عمومی و عمرانی ایفا می نماید و به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه اقتصادی، موضوعی انکارناپذیراست.
از این رو، به منظور بهبود نظام مالیاتی ضروری است رویکردهای مالیاتی و کارکردهای آن در در زندگی آشکار و ملموس باشد تا دستیابی به اهداف مالیاتی و سند چشم انداز توسعه تسهیل شود.
این مدیر کل با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های عمرانی در عصر حاضر امری ضروری می باشد،اما ناتوانی های مالی، محدودیتهای فراوانی را در اجرای سیاست های کارآمد در این زمینه ایجاد نموده است، اظهار داشت:یکی از راهکارهای اساسی برای برطرف نمودن این محدودیتها،درآمدهای حاصل از مالیات می باشد که این موضوع در کشورهای توسعه یافته بخوبی نمایان بوده و تاثیرات آن برای عموم قابل لمس می باشد. مدیرکل امور مالیاتی استان البرز تصریح کرد: بی تردید تحقق اهداف اقتصادی در حوزه مالیات نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب در خصوص نحوه دریافت مالیات، چگونگی هزینه نمودن درآمدهای مالیاتی و تاثیر آن بر زندگی مردم و عمران آبادی کشور است و در این خصوص پیشرفت و توسعه طرح های عمرانی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و بیشتر ازسایر تاثیرات مالیات قابل لمس است و باید توجه کرد که مردم با دیدن خدمات، آبادانی و عمران در شهرها و روستاهای خود با رغبت بیشتری نسبت به پرداخت آن اقدام می کنند. به گفته این کارشناس ارشد و خبره مسائل مالیاتی، در واقع پرداخت مالیات هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گزاری برای افزایش میزان آسایش مردم و توسعه زیرساخت ها و خدمات دولتی می باشد و صرف هزینه هایی می شود که می تواند آینده کشور را تضمین و و زمیته گسترش خدمات بهداشتی،آموزشی،زیرساختی و امنیتی را فراهم نماید. وی خاطرنشان کرد: از این رو هر شخصی که در کشور فعالیتی انجام می دهد و برای انجام آن از امکانات عمومی و زیرساخت های آن بهره مند می گردد می بایست در تامین هزینه هایی که برای ایجاد این امکانات صرف شده است، مشارکت داشته باشد. انجام طرح های عمرانی ازقبیل پل سازی،حمل ونقل عمومی،توسعه زیرساخت های آب،برق ارتباطات،آموزش،سلامت و مدیریت شهری و روستایی در نقاط مختلف کشور مستلزم تامین منابع مالی عظیمی می باشد که تنها با مشارکت تک تک آحاد جامعه امکان پذیر است و دولتها به تنهایی قادر به تامین این گونه هزینه کلان نبوده و مالیاتهای پرداخت شده در بودجه کشور انجام چنین پروژه های عظیم را فراهم می نماید. این مدیرکل خاطر نشان کرد: لذا با توجه به اهمیت و جایگاه نظام مالیاتی در بهبود و توسعه آبادانی کشور و تلاش در راستای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی،اصلاح و تجدید نظر در قوانین مالیاتی و استفاده از منابع و روش های نوین مالیاتی صورت گرفته که نتیجه آن اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و ایجاد مالیات نوین ارزش افزوده می باشد تا از این طریق درامدهای مالیاتی جایگاه خود را به درستی در تامین بودجه کشور به دست آورد.
وی اذعان داشت: در این راستا، اختصاص مبلغی به عنوان عوارض از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها زمینه ایجاد و ساخت پروژه های عمرانی و زیرساخت ها را فراهم می کند. با وضع و اجرای قوانین مالیاتی نوین مثل قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن بر اساس مصرف کالا و دریافت خدمات،بسترهای اجرای زیرساخت های عمرانی در مناطق کمتر توسعه یافته، گسترش خدمات عمومی فراهم می گردد. که با اجرای این نوع مالیات پیشرفته و اختصاص بخشی از اعتبارات از محل وصول آن به شهرداری ها و دهیاری های هر منطقه، شاهد توسعه متوازن در نقاط مختلف کشور می باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود