22 آبان 1391
شماره خبر: 14887

رفع مشکلات موسسات حمل و نقل کالا در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

رفع مشکلات موسسات حمل و نقل کالا در استان البرز

سپیدار آنلاین: رئیس اداره حمل و نقل کالای البرز گفت: موسسات و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل این استان، مشکلاتی دارند که باید از سوی مسئولان مورد بررسی ویژه قرار گیرد.
منصور امین‌زاده اظهار داشت: دست‌یابی به توسعه و پیشرفت نیازمند بهره‌مندی از زیرساخت‌هایی است که بخش حمل و نقل از جمله عوامل اصلی تحقق اهداف توسعه‌ای به شمار می‌آیند. وی تصریح کرد: کشوری که در آن حمل و نقل جایگاه واقعی خود را نیافته باشد، به طور قطع در حوزه اقتصادی به ویژه اقتصاد خصوصی با مشکلاتی زیادی روبه‌رو شده و نمی‌تواند به اهداف توسعه‌ای خود دست یابد.
نقش موسسات حمل و نقل در دست‌یابی به توسعه و پیشرفت
رئیس اداره حمل و نقل کالای استان البرز با بیان اینکه دسترسی به راه‌های مناسب و استاندار و همچنین فعالیت شرکت‌های حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و جاده‌ای از عوامل اصلی رشد اقتصادی هر جامعه محسوب می‌شود و از توسعه اقتصادی نیز یکی از پایه‌های پیشرفت به شمار می‌آیند. امین‌زاده افزود: بنابراین مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باید به صورت مداوم مشکلات و کاستی‌های شرکت‌های حمل و نقل به ویژه فعالان در حمل و نقل باری را رصد کرده و با رفع مشکلات آنها، زمینه توسعه اقتصادی را فراهم سازند.
حمل و نقل بیش از 3 میلیون تن کالا در استان البرز طی 6 ماه
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه بخش ترانیزت کالا در استان البرز اظهار داشت: البرز یک استان تازه تاسیس است، اما به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که داریم، در حقیقت دروازه ورود به پایتخت از سمت غرب و شمال غربی کشور محسوب می‌شود. رئیس اداره حمل و نقل کالای استان البرز ادامه داد: در این استان شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های فعال در حوزه حمل و نقل به صورت مداوم تلاش کرده و بخش مهمی از کارهای این بخش را بر عهده دارند. امین‌زاده گفت: در حال حاضر بیش از 70 شرکت در این حوزه فعال بوده و تنها طی 6 ماه نخست سال جاری موفق به جابه‌جایی 3 میلیون و 280 هزار تن کالا شده‌اند. وی بیان داشت: اکثر کالاهایی که از استان البرز و منطقه ویژه اقتصادی پیام به مناطق دیگر ارسال شده‌اند، شامل کالاهایی چون مواد غذایی و اقلام کشاورزی، مواد شیمیایی و بالاخره سنگ و مصالح ساختمانی می‌شود. امین‌زاده در پایان تاکید کرد: استان البرز در این حوزه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بسیاری دارد که با توجه بیشتر مسئولان به مشکلات و نیازهای فعالان حوزه حمل و نقل البرز، دستاوردهای بسیاری نصیب استان و کشور خواهد شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود