16 آذر 1393
شماره خبر: 133164

ارتباط سیستم بانکی با صنایع استان البرز تقویت شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ارتباط سیستم بانکی با صنایع استان البرز تقویت شود


رئیس هیئت امنای شهرک صنعتی بهارستان گفت: برای خروج از رکود و بهبود وضعیت صنایع، سیستم بانکی باید از لاک دفاعی خارج شود و ارتباطی بهتر و مناسب‌تر با صنعت در استان البرز برقرار کند.
حمیدرضا فرشباف با بیان اینکه حدود 140 واحد صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 100 واحد صنعتی در این شهرک فعال هستند.
وی افزود: شهرک صنعتی بهارستان به علت نزدیکی به اتوبان و راه‌های دسترسی مناسب استان، مشکل نیروی انسانی و زیرساختی ندارد و در حال حاضر همه شرکت‌های مشغول فعالیت در این شهرک از تمامی امکانات از جمله آب، فاضلاب، برق، گاز، تلفن و آبرسانی مناسب بهره‌مند هستند. رئیس هیئت امنای شهرک صنعتی بهارستان فضای کسب‌وکار کنونی حاکم در فضای اقتصاد را یکی از مهمترین مشکلات برشمرد و بیان کرد: با خروج از رکود که لایحه آن نیز در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، بهبودی نسبی در صنایع استان ایجاد می‌شود که می‌توان این امید را به آنان داد تا با فراهم شدن امکانات لازم، صنایعی که با ظرفیت کمتر مشغول فعالیت هستند فعال‌تر شوند. وی خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن این امر نیازمند نقدینگی هستیم و سیستم بانکی باید از لاک دفاعی خارج شود و پوششی ارتباطی با صنعت ایجاد ‌کند. فرشباف تصریح کرد: در این صورت اعطای امکانات از جمله امکان وام‌دهی و استفاده از تسهیلات با سهولت بیشتری انجام می‌شود و ظرفیت صنایع به ویژه در شهرک‌های صنعتی که دارای ظرفیت‌های خوبی نیز هستند، افزایش می‌یابد. وی با تاکید بر اینکه پول در کشور ما گران شده است، افزود: با کمک سیستم بانکی نظام‌مند می‌شود امکاناتی از طریق مجرای قانونی ایجاد کرد و در صورتی که شرکت‌ها با کمبود نقدینگی مواجه نشوند می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. رئیس هیئت امنای شهرک صنعتی بهارستان با اشاره به اینکه میانگین دانش مدیران شهرک صنعتی بهارستان بالا است، اظهار داشت: از مدیران بسیار نخبه و باسوادی در سطح شرکت‌های شهرک بهره‌مندیم که اکثر آن‌ها پیمانکار دولت هستند و می‌توانند با وصول مطالبات و استفاده از سیستم بانکی بخشی از نقدینگی خود را جبران کنند و به ظرفیت ایده‌آل خود برسند. فرشباف گفت: شهرک صنعتی بهارستان در بخش ساخت قطعات خودرو، صنایع دارویی، تابلوهای برق، موادغذایی، چاپ و صنایع فلزی فعال است و چند برند کشوری و شناخته شده نیز در این شهرک وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه اکثر صنایع این شهرک سبز هستند و آلودگی ندارند، گفت: به عنوان مثال صنایع شیر، پروتئینی، رنگرزی و ریخته‌گری در این شهرک وجود ندارد، چراکه این صنایع معمولا آلوده هستند و در شهرک‌های دورتر ساماندهی شده‌اند.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود