11 شهریور 1393
شماره خبر: 128559

البرز در جایگاه دوم خشکسالی کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

البرز در جایگاه دوم خشکسالی کشور


مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: میزان بارش‌های امسال و مقایسه آن با دوره مشابه پارسال، استان البرز را در رتبه‌ی دوم خشکسالی در میان استان‌های کشور قرار می‌دهد.
«مسعود کریمی»، گفت: با کم‌آبی ابتدای بهار در استان البرز از طریق منابع آبی زیرزمینی مقابله کرده‌ایم اما اگر این معضل ادامه یابد بر روی محصولات کشاورزی و مراتع استان تأثیر جدی دارد. وی افزود: با وجود اقدامات، این معضل با خساراتی در بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی و تولیدات دامی و عشایری همراه بوده است. مدیر کل جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت در بخش کشاورزی متوجه آن دسته از کشاورزان بوده است که آب مورد نیاز خود را از طریق منابع آبی سطحی تأمین می‌کنند.
کریمی ادامه داد: منطقه‌ی ماهدشت به علت کاهش حق‌آبه و گاهاً قطع آب بیشترین خسارت را داشته است که با پی‌گیری‌ها، آب مورد نیاز جهت کشاورزی این منطقه مجدداً رهاسازی شده است. وی در خصوص خسارت‌های خشکسالی در بخش مراتع و تولیدات عشایری البرز، گفت: بخش تولیدات عشایری به علت از میان رفتن مراتع خسارت زیادی دیده است که با گزارش خسارت وارده با سازمان مدیریت بحران در حال پی‌گیری جبران خسارت به این بخش هستیم. کریمی افزود: هم‌اکنون با همکاری تعاونی عشایری استان آبرسانی‌های سیار به عشایر برای جلوگیری از کاهش تولیدات این بخش نیز انجام می‌شود. مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد: می‌کوشیم با توسعه‌ی سیستم‌های آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی استان از بار خسارات ناشی از خشکسالی در استان بکاهیم. کریمی خاطرنشان کرد: استفاده از آب‌های تصفیه شده در بخش کشاورزی نیز طرحی‌ است که با همکاری استانداری در حال پی‌گیری آن برای مبارزه با خشکسالی در استان هستیم.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود