9 مهر 1391
شماره خبر: 12355

گردهمایی مراکز پژوهش های صنعتی و معدنی استان البرز برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

گردهمایی مراکز پژوهش های صنعتی و معدنی استان البرز برگزار می شود

سپیدار آنلاین: معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت از برگزاری نخستین گردهمایی شرکت های فنی و مهندسی، واحدهای تحقیق و توسعه و مراکز پژوهش های صنعتی و معدنی در استان البرز خبر داد.
سید وحید مرتضوی در این خصوص گفت: محیط کسب و کار امروز با تغییرات تکنولوژی از یکسو و تغییرات نیازها و خواسته های بازار از سوی دیگر مواجه است، بطوریکه تغییرات سریع در این حوزه سبب شده است مدیران همزمان دو هدف متضاد را در دستور کار قرار دهند و برای تحقق آن تلاش کنند. مرتضوی ادامه داد: یکی از اهداف ثبات و تغییر است به دلیل این است که از یک طرف باید برای حفظ و ثبات وضع موجود و از طرفی دیگر برای تغییر وضع موجود اقدام کند و خود را برای رویارویی با تغییرات آینده آماده کرده و بدین ترتیب حضور خود را در بازار تداوم بخشند. وی ادامه داد: سال ها است که این واقعیت در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان مورد توجه قرار گرفته به همین دلیل طی چند دهه گذشته سرمایه گذاری در بخش فنی و مهندسی، تحقیق و توسعه و پژوهشهای صنعتی و معدنی بعنوان پایه و اساس مدیریت علمی در بنگاهها بصورت تصاعدی در حال افزایش است؛ تا جایی که امروزه گفته می شود تنها بنگاههایی قادر به ادامه حیات و رقابت پذیری در آینده هستند که بتوانند سهم دانش را در تولیدات خود افزایش دهند.
واگذاری مسئولیت صدور جواز شرکت های فنی و مهندسی
مرتضوی از واگذاری مسئولیت صدور جواز شرکت های فنی و مهندسی، تحقیق و توسعه و مراکز پژوهش های صنعتی و معدنی استان البرز که تاکنون در استان تهران انجام می پذیرفت به معاونت برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز خبر داد. وی گفت: از ابتدای امسال، واحد پژوهش سازمان اقدام به بروز رسانی اطلاعات دقیق واحد ها کرده و تاکنون آمار 46 شرکت دارای جواز و پروانه فنی و مهندسی، 34 واحد دارای گواهی و پروانه تحقیق و توسعه و 13مرکز پژوهش صنعتی و معدنی در این استان احراز شده است. وی با اشاره به بررسی های انجام گرفته در خصوص شرکت های فعال در استان البرز اظهار داشت: سازماندهی این شرکت ها و نیز آشنایی بیشتر با حیطه فعالیت و برقراری ارتباط موثر با کارخانجات صنعتی استان به منظور مشاوره جهت توسعه فناوری، هدف اصلی این گردهمایی می باشد که در همین راستا اولین جلسه سه شنبه یازدهم مهر ماه و به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز برگزار خواهد شد. مرتضوی افزود: در این گرهمایی ضمن بررسی عملکرد شرکت ها و نیز راهها و مکانیزم های اجرایی بر قراری ارتباط با واحد های صنعتی، زمینه های لازم برای تعامل بین کارخانجات و این شرکت ها پیش بینی شده است.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود