1 بهمن 1392
شماره خبر: 114308

بازگشت شرکای قدیمی ایران خودرو دیزل با رفع تحریم صنعت خودرو

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

بازگشت شرکای قدیمی ایران خودرو دیزل با رفع تحریم صنعت خودرو


مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات نوسازی کمک موثری برای دارندگان خودروهای فرسوده سنگین است، گفت: انتظار می‌رود افزایش دوبرابری تسهیلات نوسازی ناوگان سنگین تاثیر مثبتی در روند نوسازی در این حوزه داشته باشد.
مهدی یونسیان با اشاره به مشکل مالی بسیاری از دارندگان خودروهای فرسوده سنگین در نوسازی این قبیل خودروها، تاکید کرد: قطعا با افزایش دوبرابری تسهیلات نوسازی خودروها ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، تمایل به نوسازی خودروهای فرسوده سنگین بیشتر خواهد شد. مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل تاکید کرد: هر چند ممکن است آلایندگی خودروهای فرسوده سنگین به جهت تردد در جاده‌ها چندان قابل توجه نباشد اما قطعا مصرف سوخت بالا و مشكلات ناايمني بودن اين خودروها كه منجر به ايجاد حوادث و تصادفاتي در جاده ها مي شود از مسائل بسیار مهمی است که ضرورت خروج و نوسازی این قبیل خودروهای فرسوده را بیشتر می‌كند. وی گفت: در بررسی که در خصوص تصادفات جاده‌ای صورت گرفته، علت اغلب این حوادث، فرسودگی ، قدیمی بودن و ناايمني بودن خودروهای سنگین است چرا که این دسته از خودروهای فرسوده علاوه بر مصرف سوخت بالا قابلیت به‌روز نمودن سیستم ایمنی را ندارند و به همین دليل، توجه به این مسئله علاوه بر اینکه در کاهش آمار حوادث جاده‌ای موثر است، در اقتصاد کشور و جلوگیری از هدر رفت سوخت نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. مدیرعامل شركت ایران خودرو دیزل در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برای افزایش نوسازی خودروهای فرسوده سنگین، همزمان با افزایش تسهیلات، باید دستگاه‌های نظارتی نیز در اجرای الزامات قانونی عملکرد جدی‌تری داشته باشند. مهندس يونسيان تصریح کرد: بیش از افزایش تسهیلات نوسازی، موظف نمودن سیستم‌هاي نظارتی مانند پلیس در جلوگیری از تردد خودروهایی که به لحاظ ایمنی و فرسودگي در شرایط استانداردی قرار ندارند، در خروج خودروهای فرسوده سنگین موثرتر خواهد بود. وي همچنین با اشاره به آمادگی ایران خودرو دیزل برای ارائه خودروهای جایگزین در طرح نوسازی خودروهای فرسوده سنگین تصریح کرد: تاکنون مراجعات زیادی برای خرید خودروی جایگزین به ایران خودرو دیزل صورت گرفته که پس از تکمیل پرونده، متقاضیان برای اخذ تسهیلات در اولویت تحویل قرار گرفته و در اسرع وقت، خودرو درخواستی به متقاضیان تحويل خواهد شد.
بازگشت شرکای قدیمی ایران خودرو دیزل با رفع تحریم صنعت خودرو
مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین به احتمال رفع تحریم صنعت خودرو از 20 ژانویه و بازگشت شرکای قدیمی این شرکت اشاره کرد و گفت: در مکاتباتی که با بسیاری از شرکای قبلی ایران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود