12 شهریور 1391
شماره خبر: 11019

اقتصاد تعاونی مردمی ترین نوع اقتصاد و بازوی اقتصاد مقاومتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اقتصاد تعاونی مردمی ترین نوع اقتصاد و بازوی اقتصاد مقاومتی است

سپیدار آنلاین : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز ضمن برشمردن برنامه های هفته تعاون، اقتصاد تعاونی را مردمی ترین نوع اقتصاد خواند و گفت: لازمه اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است و بی شک بخش تعاونی به عنوان مردمی ترین نوع اقتصاد می تواند تضمین کننده موفقیت اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.
کاوه حداد پور هفته تعاون را بهترین زمان برای اطلاع رسانی چگونگی ارائه خدمات توسط تعاونی ها و اتحادیه ها در جامعه برشمرد و گفت: اقدامات موثر بخش تعاون در حوزه های مسکن، اشتغال، ایجاد تعاونیهای جدید دانش بنیان، پارکهای علم و فناوری و نیز تشکیل تعاونی های سهام عدالت و سایر فعالیتهای مرتبط بیش از پیش در این هفته معرفی و برجسته شود. وی با اشاره به اهمیت اقتصاد تعاونی در جهان و نامگذاری سال 2012 به عنوان سال بین المللی تعاون از سوی سازمان ملل متحد افزود: با توجه به اینکه رویکرد بین المللی در سال 2012 به تعاون و تقویت و رشد تعاونی ها در کشورهای جهان و تغییر نوع اقتصاد به شیوه اقتصاد تعاونی است، باید نقش تعاونی ها در اعتلای جامعه بسیار بیشتر از آنچه هست، مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد ملی یادآور شد: تنها زمانی می توان جایگاه بخش تعاون را در اقتصاد ملی تثبیت کرد که سهم 25 درصدی آن با بهره گیری از ابزارهای مختلف محقق شود. حداد پور اقتصاد تعاونی را به عنوان مردمی ترین نوع اقتصاد خواند و آن را بازوی مناسب اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تایید مقام معظم رهبری دانست و گفت: لازمه اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است. بی شک بخش تعاونی به عنوان مردمی ترین نوع اقتصاد نه تنها می تواند راهگشای مشکلات باشد، بلکه تضمین کننده موفقیت اجرای اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: این نوع اقتصاد اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور و نیز بهبود شرایط زندگی، ‌اشتغال و تولید خواهد بود که امیدواریم با همت روزافزون تعاونگران بتوان به این مهم جامه عمل پوشاند.
تعاونگران برتر البرز تجلیل می شوند
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص برنامه های هفته تعاون نیز گفت: حضور تعاونگران در مرقد مطهر امام و تجدید میثاق با آرمانهای امام (ره)، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ‌ائمه جمعه، استاندار البرز، برگزاری همایش بزرگ تعاونگران استان در روز چهارشنبه 15 شهریور و تجلیل از تعاونی های برتر از دیگر برنامه های این هفته است. وی از کلنگ زنی محل ساختمان اتاق تعاون استان، بازدید از شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد و دیدار با تعاونیهای ایثارگران استان، همچنین حضور تعاونگران در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه استان و شهرستانها به عنوان برنامه های دیگر این هفته نام برد. هفته تعاون همه ساله از 13 تا 19 شهریورماه در سراسر کشور برگزار می شود.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود