19 شهریور 1390
شماره خبر: 1493

همايش توانمندي هاي توليد ميوه هلو و شليل در البرز برگزار مي شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

همايش توانمندي هاي توليد ميوه هلو و شليل در البرز برگزار مي شود

همايش تخصصي ' توانمنديها، بررسي مسايل و مشكلات توليد ميوه هلو و شليل در البرز ' چهارشنبه 23 شهريور ماه در موسسه تحقيقات اصلاح وتهيه نهال و بذر كرج برگزار مي شود.
مديرامور باغباني سازمان جهادكشاورزي البرز گفت: در اين همايش ضمن بررسي مسايل و مشكلات درختان ميوه هلو و شليل ، راهكارهاي علمي-كاربردي آن نيز با استفاده از اساتيد و محققين برتر كشور انجام مي شود.
'سيدمحسن موسوي' اضافه كرد: مروري بر وضعيت فعلي و ظرفيتهاي استان البرز در زمينه توليد هلو و شليل، اراضي مستعد و روشهاي احداث باغات تجاري ، خصوصيات پايه هاي جديد رويشي و توليد نهال سالم، بررسي خصوصيات ارقام موجود و روشهاي جديد تغذيه و آبياري از جمله موضوع هاي اين همايش است.
وي گفت: آفات و بيماري ها و روشهاي كنترل، مسايل داشت و روشهاي جلوگيري از كوتاهي عمر درختان هلو و شليل، فناوريهاي مكانيزه باغي و مسايل برداشت و پس از برداشت نيز از ديگر مسايل و موضوع هاي مورد بحث در اين همايش است.
گفتني است باغداران استان البرز سالانه 170هزارتن هلو و شليل ازسطح هفت هزار هكتار باغ هاي مختص اين ميوه برداشت مي كنند كه رتبه دوم كشوري را در اين خصوص به خود اختصاص مي دهند.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود