18 شهریور 1390
شماره خبر: 1457

ولايت‌مداري ميراث گرانقدر آيت‌الله طالقاني است

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

ولايت‌مداري ميراث گرانقدر آيت‌الله طالقاني است

معاون اول قوه قضاييه ولايت‌مداري را از جمله ميراث‌هاي گرانقدر ياران امام خميني (ره) از جمله آيت‌الله طالقاني دانست و گفت:‌ امروز ملت ايران از اين ميراث بهره‌مند هستند.
در سي و دومين سالگرد درگذشت آيت‌الله طالقاني از مبارزان انقلاب اسلامي و ياران باوفاي امام راحل (ره)، شامگاه پنجشنبه مراسم بزرگداشتي براي اين مبارزه نستوه در زادگاهش شهرستان طالقان از توابع استان البرز برگزار شد.
در اين مراسم معاون اول قوه قضاييه به عنوان سخنران اصلي حضور داشت و طي سخناني به توصيف شخصيت علمي،‌ ديني و مبارزاتي آيت‌الله طالقاني پرداخت.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي در سخنان خود با تاكيد بر اينكه يكي از دغدغه‌هاي آيت‌الله طالقاني تفسير كلام‌الله مجيد با استفاده از تعاليم مكتب رهايي بخش شيعه براي آگاهي‌ بخشي به نسل جوان بود، اظهار داشت: اين مبارزه نستوه تلاش داشت تا تفسير قرآن را به خدمت جامعه آورده و با مانوس كردن جوانان با كلام‌الله مجيد، آنها را براي مبارزه با استبداد و استكبار آماده سازد.
وي ادامه داد: ايشان به اندازه‌اي با قرآن مانوس بود و در زندگي شخصي و اجتماعي از كلام الله كمك مي‌گرفت كه خود را شاگرد قرآن دانسته و به اين امر افتخار مي‌كرد.
اين مسئول يكي ديگر از مشخصه‌هاي اصلي آيت‌الله طالقاني را همراهي با جامعه به ويژه اقشار محروم دانست و گفت: وي مشكلات و دردهاي جامعه را به درستي درك مي‌كرد و خود را سواي از محرومان نمي‌دانست.
رئيسي افزود: اين يار امام (ره) زندگي خود را وقف خدمت به مردم و ايثار براي آزادي آنها كرده و در اين راه متحمل سختي‌هاي فراواني از جمله شكنجه در زندان‌هاي مخوف رژيم ستمشاهي شد.
وي خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين نگراني‌هاي آيت‌الله طالقاني منحرف شدن ذهن جوانان و افتادن اين قشر از جامعه در دامي بود كه دشمنان اسلام براي آنها تدارك ديده و راه رهايي جوانان از اين توطئه را مانوس شدن با قرآن مي‌دانست.
معاون اول قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه آيت‌الله طالقاني هر كاري كه انجام داد براي رضاي خود و سربلندي اسلام و انقلاب بود،‌ گفت: در هيچ كاري رضاي خدا را مقدم بر منافع شخصي خود نمي‌دانست.
رئيسي افزود: وي براي آزادي و رهايي ملت ايران متحمل شكنجه‌هاي بسياري در زندان‌هاي شاه شد و تمام اين كارها را براي رضايت خداوند و رهايي مسلمانان از چنگال استبداد و استكبار انجام داد.
وي خاطرنشان كرد: ايشان همواره در كنار امام و ولايت حركت كرد و امروز ولايت‌مداري نسل جوان يكي از ميراث‌هاي گرانقدر حيات ياران بزرگوار امام خميني (ره) از جمله آيت‌الله طالقاني است.
اين مقام ارشد قضايي در ادامه سخنان خود به وقايع روزهاي صدر انقلاب و تلاش ضد انقلاب و كشورهاي غربي براي جدايي انداختن ميان ياران امام راحل (ره) اشاره كرد و گفت: در سال‌هاي نخست انقلاب كه كشورهاي غربي و ضدانقلاب داخلي توان مقابله با حركت عظيم ملت ايران را نداشتند،‌ براي ضربه زدن به ايران اسلامي راه تفرقه‌اندازي را در پيش گرفتند.
رئيسي ادامه داد: آنها تصور مي‌كردند با فاصله‌ انداختن ميان امام و بزرگان انقلاب مي‌توانند به هدف خود دست يابند، اما هوشياري آيت‌الله طالقاني توطئه آنها را خنثي كرد.
وي تاكيد كرد: اين هوشياري و ولايت‌مداري دشمنان اسلام و انقلاب را بارها نااميد كرد.
معاون اول قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه حركت‌هاي انقلابي ماه‌هاي اخير در كشورهاي اسلامي الگو گرفته از انقلاب شكوهمند ملت ايران در 22 بهمن است، گفت: امروز جهان اسلام بيدار شده و اين بيداري ثمره ايثار و تلاش امام خميني و ياران باوفاي ايشان همچون آيت‌الله طالقاني است كه پس از ارتحال امام (ره) با جديت از سوي رهبري عظيم‌الشان انقلاب پيگيري شد.
رئيسي در پايان متذكر شد: امروزه خواست اصلي انقلابيون در منطقه داشتن كشوري اسلامي و اجراي حدود و تعاليم دين مبين اسلام است و ديگر كشورهاي غربي توانايي رويارويي با خواست ملت‌ها را ندارند.





منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود