16 شهریور 1390
شماره خبر: 1416

اجراي طرح جامع درامامزاده محمد(ع) كرج نيازمند موافقت والدين شهداست

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

اجراي طرح جامع درامامزاده محمد(ع) كرج نيازمند موافقت والدين شهداست

مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز گفت: اجراي طرح جامع در امامزاده محمد (ع) كرج نيازمند اطلاع رساني و موافقت تمامي والدين و خانواده شهدا است.
حجت الاسلام 'ابوالفضل بني احمدي' افزود: براي اجراي طرح جامع در امامزاده محمد (ع) كرج و ساماندهي گلزار شهدا اين امامزاده دو صحن شهدا در نظر گرفته شده است تا بتوانيم از خجالت شهداي اين امامزاده درآييم.
وي اظهار داشت: در اجراي اين طرح كه با همكاري ادارات كل اوقاف و امور خيريه ، بنياد شهيد و شهرداري كرج انجام خواهد شد كه مقرر شد جهت انتخاب طرح و مدلي مناسب جهت اجراي طرح، از چند گلزار ساماندهي شده كشور بازديد شود.
بني احمدي گفت: ساماندهي گلزار شهدا نيازمند تغييراتي در ظاهر مزارهاي شهدا اين امامزاده است كه در اين صورت بايد تمامي والدين و خانواده شهدا موافقت كنند.
وي افزود: گلزار شهداي امامزاده محمد (ع) بعد از گلزار شهداي بهشت زهرا بيشترين تعداد شهيد در كشور را به خود اختصاص داده است ولي مزار شهداي اين گلزار بر روي نظم خاصي قرار نگرفته است و بعد از چندين سال مزارها هم بدليل گذشت سالها و هم زيارت مردم و همرزمانشان در حال تخريب هستند.
وي اظهار داشت: در اجراي طرح جامع تصاوير شهدا بر روي ديواري نصب شده و سنگهاي مزارها با استفاده از سنگهاي مقاوم و مناسب همسطح سازي مي شوند ولي اجراي طرح با تشكيل هيات امنايي بايستي به تمامي خانواده ها اطلاع رساني شود تا مشكلي همچون امامزاده شاهزاده حسين (ع) قزوين پيش نيايد.
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان البرز در خصوص فضاي نامناسب و غيربهداشتي اطراف امامزاده محمد (ع) نيز گفت: اين زمينها كه اعياني اش توسط شهرداري خريداري شده به مكاني براي جمع آوري زباله هاي شهري و نخاله هاي ساختماني تبديل شده است ولي در طرح جامع مقرر شده كه اعياني آن نيز به اداره اوقاف برگردانده شود.
گفتني است در هفته هاي گذشته اعتراضات زيادي بابت وضعيت نامناسب گلزار شهداي امامزاده محمد (ع) توسط همرزمان شهدا به خبرگزاري ايرنا رسيده كه عكاس ايرنا نيز قبلا گزارشي تصويري از آن تهيه كرده است.




منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود