Logo

صفحه اصلي > یادداشت > روابط عمومی؛ جایگاه خلاقیت

روابط عمومی؛ جایگاه خلاقیت


27 اردیبهشت 1393. نويسنده: monshi
روابط عمومی؛ جایگاه خلاقیت


بیست و هفتم اردیبهشت ماه یاد آور زحمات عزیزانی است که در روابط عمومی ها با رعایت باید ها و نبایدها همواره بذر لبخند را بر چهره مخاطبان می نشانند.
لزوم بایستگی تشکلی به نام روابط عمومی در یک سازمان فارغ از الزامات اداری رسیدن به نگاهی است که برآیند نگاه مدیریت آن سازمان می باشد.پذیرفتن مرحله ای در مدیریت به نام پاسخگویی، لزوم یک روابط عمومی فعال و پویا را ایجاب می نماید که در سالیان اخیر با نهادینه شدن این مهم در ارکان مدیریتی کشور روند رو به تعالی روابط عمومی را با رشد محسوسی توام ساخته است. شهرداری کرج در طی سالیان اخیر با نگاهی منتج از گزاره ذکر شده در پیش، نگاهی نو به کارکرد روابط عمومی داشته که استفاده از ابزار های نوین رسانه ای در جهت تنویر افکار عمومی، تاکید بر خبر سازی و تولید خبر، استقرار پایگاه خبری به عنوان کانون اخبار شهرداری، تعامل بیشتر با مخاطبین (شهروندان)، ایجاد شور و نشاط از طریق اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ایجاد فرهنگ شهرنشینی بر اساس توسعه پایدار شهری همه و همه از گام های اساسی است که در طی این مسیر برداشته شده است. از یاد نبریم که این تمامی وظیفه روابط عمومی نیست و در اصل تعلق وظیفه در کار روابط عمومی معنا ندارد و خلاقیت و به روز شدن و جویای وظایف جدید بودن دایره شرح وظایف را شکسته و به مسیری بُرداری تبدیل می نماید که در آن استفاده از هر امکانات و حتی محدودیتها در جهت خدمت به پیشرفت اهداف سازمانی متصور است. شاید این خصلت کار در روابط عمومی است که حالت یکنواختی و کسالت را از آن بدور نموده و تنها افرادی بدان علاقه مند می نماید که با تکیه بر عنصر خلاقیت آماده مواجه با هر رویدادی هستند و این به تمامی ، معنای لذت بردن از انجام کار را معنا می کند. امید است با مطالعه و تعمق در کار روابط عمومی و بهره گیری از دانش روز تمامی ارکان روابط عمومی در خانواده بزرگ شهرداری کرج همچنان به بالندگی ادامه داده و عرصه های نوینی را در این راه تجربه نموده و خدمت و پاسخگویی به شهروندان را به نحو بایسته و شایسته ای به انجام رسانند. بیست و هفتم اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها بر تمامی همکاران
بازگشت