آشنایی با تابلوهای دیجیتال تبلیغات ، تابلوهاي دوبعدي وكاربرد آن درروابط عمومي
سپیدارآنلاین: گروه یادداشت
اصلیترین نقطه قوت تابلوهای دیجیتال كه در تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرند،ایناست كه میتوانند پیامها را به سرعت برحسب شرایط تغییر دهند و به عبارت بهتر، پیامها را با شرایط فوری، انطباق دهند.مزایای تابلوهای دیجیتالی را میتوان به شرح زیر فهرست كرد:تبلیغات و پیامها میتوانند به سرعت تغییر كنند و مشتریان به این ترتیب میتوانند در معرض تبلیغات جدید، مرتبط و منعطف قرار گیرند.تبلیغات مختلف میتوانند به سرعت به روز شوند، بیآنكه نیازی به هزینه فیزیكی در قبال تغییر تبلیغ باشد.كاربرد اصلی تابلوهای تبلیغاتی شبكه دیجیتال در عرصه تبلیغات در نقطه خرید است. در چنین نقاطی تبلیغاتكنندگان نیاز به این دارند كه كالاها و خدماتشان به طرزی پیوسته معرفی شود. انعطاف شبكههای تابلوهای دیجیتال باعث میشود تا تبلیغات نسبت به مشتریان مختلف از حساسیت لازم برخوردار باشد. به عنوان مثال با اتكا به این شبكه میتوان زمان مورد نظر مشتری را برای خرید در نظر گرفت. تابلوهای تبلیغاتی پلاسما یا LED در مراكز كوچك و بزرگ خرید كه شلوغ هم هستند، نصب میشود و در فضاهای اداری فروشگاهها به گونهای قراردارنند تاهمگان ودرساعات مختلف روز ازآن بهره مند شوند.منافع تابلوهای تبلیغاتی شبكهای دیجیتال فراتر از تبلیغات بوده و میتواند به عنوان یك ابزار آموزش در محل كار هم عمل كند، به گونهای كه هم كاركنان و هم مشتریان بتوانند از رویدادهای در حال وقوع در فروشگاه خبردار شوند و هم فرضاً بدانند خرید خود را از چه مكانی دنبال كنند و یا كدامیك از راههای خروج از مراكز خرید خلوتتر است.-تجهیزات تابلوهای تبلیغاتی شبكهای دیجیتال برای راهاندازی تابلوهای تبلیغاتی شبكهای دیجیتال به چه چیزهایی نیاز وجود دارد؟ پاسخ این است: به سیستمهای نمایش چند رسانهای الكترونیك قابل كار با شبكه و نیز به نرمافزارهای مدیریت محتوا كه قابلیت به روزسازی محتوا از راه دور را داشته باشند. محتوای دیجیتال در این شبكهها از یك سرور مركزی هدایت میشود و در طول اینترنت حركت میكند.
در حال حاضر صفحات نمایش LCD و پلاسما برای تبلیغات داخلی و صفحات نمایش LED هم برای تبلیغات بیرون از خانه، از محبوبیت برخوردارند. برای تابلوهای تبلیغات شبكهای دیجیتال از نرمافزارهای همساز با سایر راهحلها استفاده میشود و به این ترتیب تبلیغاتدهندگان میتوانند محتوای مورد نظر خود را از طریق شبكه هدایت كنند.تابلوهاي دو بعدي (بيلبوردها و استندها ) قدمت بيلبوردها و استندها به مراتب از تابلوهاي ديجيتال بيشتر بوده ودر كشورهاي جهان سوم هنوز حرف اول را نسبت به تابلوهاي ديجيتال مي زند.
تعدادي از مزايا:
- اولين مزاياي تابلوهاي دوبعدي هزينه كرد آن مي باشد كه در مقايسه با تابلوهاي ديجيتال به مراتب كمتر و مرقوم به صرفه تر است.
- راحتي كار در نصب و راه اندازي و عدم خرابي مكانيكي و خدمات پس از نصب نسبت به تابلوهاي ديجيتال پائين بودن هزينه هاي جانبي تابلوهاي دوبعدي (از قبيل مصرف برق – خرابي ديجيتالي و مكانيكي و عدم مراقبتهاي مخصوص و ... )
تعدادي از معايب :
- كند و وقت گير بود تغيير تبليغ يك كالا نسبت به تابلوي ديجيتال
- عدم كيفيت تبليغ يك كالا در مقايسه با تابلوهاي ديجيتال
- از بين رفتن زود هنگام رنگ و طرح در تابلوهاي دو بعدي بر اثر عوامل فرسايش در مقايسه با تابلوهاي ديجيتال
بيلبوردهاي ابعاد بسيار بزرگ بيشتر در خارج از محدوده شهري ، اتوبانها مورد استفاده قرار مي گيرد و استندها با ابعاد كوچك و متوسط در محدوده شهري – ميادين- خيابانها و ساختمانهاي اداري و غير اداري مورد استفاده مي باشند.حال باتوجه به نقش واهميت امرتبليغات، روابط عمومي هاي ميتوانند به نحو احسن از امكانات و قدرت اتتقال پيام درابطه بااطلاع رساني به شهروندان نقش بسزايي داشته باشند.
اميرعوض زاده-كارشناس تبليغات روابط عمومي وبين الملل شهرداري كرج
.