10 بهمن 1394
شماره خبر: 157579

زندگی نامه شهید سیدابوالفضل احمدنیری اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید سیدابوالفضل احمدنیری اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید سیدابوالفضل احمدنیری به تاریخ اول فروردین سال 1343 در شهر تهران در خانواده ای مومن و متدین دیده به جهان گشود. وی پس از سپری نمودن دوران كودكی در دامان پرمهر و محبت والدین خود در سن 7 سالگی به مدرسه قدم نهاد و شروع به تحصیل نمود و...
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید سیدابوالفضل احمدنیری به تاریخ اول فروردین سال 1343 در شهر تهران در خانواده ای مومن و متدین دیده به جهان گشود. وی پس از سپری نمودن دوران كودكی در دامان پرمهر و محبت والدین خود در سن 7 سالگی به مدرسه قدم نهاد و شروع به تحصیل نمود و با موفقیت دوره تحصیل را پشت سر میگذاشت. در آن حین نیز به همراه خانواده به كرج نقل مكان كردند و در این شهرستان مستقر شدند. در اوج‌گیری انقلاب همانند دیگر برادران و خواهران مبارزش هوشیارانه بر علیه رژیم منفور پهلوی دست به افشاگری زد حتی وقتی گلوله‌های بیامان عمال رژیم بر سر او فرود میامد او دست از همكاری برنمیداشت و شبانگاهان هنگامی كه به خانه میامد تازه از زخم‌های پای خویش كه در اثر خوردن زمین به وجود میامد آگاه میشد اما اهمیتی نمیداد تا اینكه انقلاب به یاری پروردگار متعال و همیاری مردم غیور ایران به پیروزی رسید. پس از پیروزی انقلاب جهت تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب نیز لحظه ای ارام ننشست و همیشه مشغول خدمت به مردم بود و به هنگام مصیبتها و عزاداری از هیچ كمكی مضایقه نمیكرد و تمامی كارهای خود را طبق دستورات الهی انجام میداد و هیچگونه آزار و اذیتی به هیچ فردی نمیرساند. برای پدر و مادرش كه سالها برای پروراندن شكوفه‌های ایمان و تقوا در درون او زحمت كشیده بود احترام خاصی قائل بود و همیشه به پندها و نصایح انها گوش دل میداد و در رفتارش به كار میبست. پس از شروع جنگ تحمیلی و تهاجم وحشیانه عراق به ایران عضو بسیج گردید و در آنجا به فعالیت پرداخت. پس از گذراندن دوره آموزش نظامی به جبهه‌های جنوب روانه شد و در آنجا به پیكار با كفار پرداخت و پس از رشادت‌های فراوان و حماسه آفرینی سرانجام در تاریخ 21 بهمن ماه سال 1361 در والفجر مقدماتی شركت كرده و در منطقه عملیاتی فكه مفقودالاثر گردید و پس از سالها دوری از وطن در سال 70 به وطن رجعت پیدا كرد و در گلزار شهدای حاجی آباد كرج به خاك سپرده شد. پیام شهید : یک لحظه از خدا غافل نشوید و اگرهمیشه خدا را در نظر بگیرید، کارهایتان خود به خود پیش می رود و موفّق و پیروز می شوید.
شاهد قرآنی : ... وَ ابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَ اذْكُرُوا اللَّهَ كَثیراً لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (جمعه/10)
و فضل خدا را جویا شوید و خدا را بسیار یاد كنید، باشد كه شما رستگار گردید.
شاهد حدیثی : عَنْ أَبِی الْحَسَنِ مُوسى‏ (ع)، قَالَ : كَانَ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ (ع) یُوصِی أَصْحَابَهُ وَ یَقُولُ: ... وَ اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْراً خَالِصاً، تَحْیَوْا بِهِ أَفْضَلَ الْحَیَاةِ وَ تَسْلُكُوا بِهِ طَرِیقَ النَّجَاةِ. (مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، ج‏25، ص34) امام كاظم (ع) مى‏فرماید : امیرالمؤمنین (ع) به یاران خود چنین سفارش مى‏فرمود : ... و با خلوص به یاد خدا باشید تا بهترین زندگى را داشته باشید. و از بهترین راهها به هدف برسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود