16 بهمن 1390
شماره خبر: 4727

ووشوكاران البرز به زودی صاحب سالن اختصاصی می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

ووشوكاران البرز به زودی صاحب سالن اختصاصی می شوند

رییس هیات ووشو استان البرز گفت: ووشو كاران این استان به زودی حداكثر تا پایان سال جاری صاحب سالن ورزشی اختصاصی می شوند.
'اسماعیلی سایه افكن' افزود: با تحویل سالن ورزشی منطقه اسلام آباد كرج علاوه بر آموزش و تمرین زمینه لازم برای برگزاری مسابقه های استانی و كشوری این رشته فراهم خواهد شد. وی اضافه كرد: استان البرز یكی از قطب های ورزش رزمی بویژه ووشو محسوب می شود كه از ملی‌پوشان و قهرمانان بسیاری از جمله حمیدرضا قلی‌پور برخوردار است.
سایه افكن اظهار داشت: در بخش بانوان نیز ووشو كاران البرزی دارای رتبه های خوب آسیایی و كشوری هستند كه این امر بیانگر توانمندی این رشته ورزشی در این استان است.
وی بیان داشت: سالن اختصاصی برای این رشته ورزشی به عنوان خانه ووشو كه مهمترین نیاز ووشو كاران این استان نیز به شمار می رود با تلاش مسوولان ورزش استان میسر شده است. سایه افكن یادآورشد: با مساعدت فدراسیون می‌توانیم امكانات مناسبی را برای ووشوكاران استان فراهم كنیم و علاوه بر آموزش، تمرین و مسابقه زمینه برگزاری كلاس های آموزشی و باز آموزی و ارتقا سطح فنی را برای مربیان و داوران ووشو كار آقایان و بانوان البرزی مهیا سازیم. وی گفت: همچنین با استعدادیابی لازم به دنبال تشكیل تیم‌های قدرتمندی در استان البرز هستیم كه اكثر ورزشكاران و كادر فنی را البرزی‌ها تشكیل می دهند و این تیم بومی در مسابقه های داخلی و خارجی شركت خواهد كرد. سایه افكن یاد آورشد:‌ سال گذشته بانوان استان البرز در مسابقه های كشوری ووشو در مجموع رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. وی گفت: ورزش ووشو تركیبی از ورزشهای رزمی بوكس چینی، تكنیك های پای كامل و درگیری های دفاع شخصی در بخش مبارزه (ساندا) و حركات زیبا با سلاح و انعطافی آكروبات در بخش تالو است.
اكنون در استان البرز 12 ملی پوش و حدود سه هزار ووشو كار كه یك سوم آنان را بانوان تشكیل می دهند با 80 مربی و داور ساماندهی شده اند كه در 30 باشگاه ورزشی این استان به فعالیتهای آموزشی و تمرینی می پردازند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود