14 اسفند 1393
شماره خبر: 138815

کارخانه قند کرج تعطیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

کارخانه قند کرج تعطیل شد


حدود 350 نفر از کارکنان کارخانه بيکار و 100 نيروي قراردادي به اداره کار معرفي شده‌اند و 250 نفر از اين عده که نيروي رسمي کارخانه محسوب مي‌شوند از فروش دارايي‌هاي کارخانه حقوق ناچيزي دريافت مي‌کنند.
با رکود اقتصادی سال‌های اخیر بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع کشور مجبور به کاهش تولیدات و حتی تعطیلی شدند. کارگران این کارخانه‌ها و صنایع نیز یا اخراج شده و یا چند ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند. از جمله این واحدهای صنعتی، شرکت تولیدی قند کرج است که از جمله نخستین و قدیمی‌ترین کارخانه‌های فعال در این حوزه است. در این رابطه دبير انجمن کارخانه‌هاي تصفيه شکر کشور می‌گوید: در راستاي حمايت از توليد داخل و بخش کشاورزي، وزير جهاد کشاورزي در10 فروردين 93 ثبت سفارش واردات شکر را ممنوع کرد.
فلاحتي افزود: تا چند ماهي از محل ثبت واردات شک ، پارسال شکر خام وارد کشور مي‌شد و کارخانه‌هاي تصفيه شکر تا آذر نمي‌توانستند شکر توليد کنند، ولي هم اکنون 10 کارخانه تصفيه شکر در ورامين، البرز، يزد و فيروزکوه به علت نبودن شکر خام تعطيل هستند. وی بیان داشت: با تعطيل شدن اين کارخانه‌ها، 3 هزار و 400 نفر در کشور به صورت مستقيم بيکار شدند. این فعال اقتصادی گفت: با طولاني شدن منع واردات شکر، مسئولان امر تصويب کردند که براي پايان سال، 400 هزار تن شکر خام وارد شود که هم کشور با مشکل ايجاد نشود و هم کارخانه‌ها مشغول به کار شوند که آن هم منتفي شد. فلاحتي با بيان اينکه نياز کشور ما به شکر سالانه 2 هزار و 300 تن است ، افزود: عملکرد بخش کشاورزي در اين چند سال نشان داد به طور متوسط هزار و 200 تن مي‌تواند توليد کند و بقيه آن از خارج تامين مي‌شود و توليد شکر سفيد از شکر خام، علاوه بر اينکه نياز کشور را برطرف مي‌‌کند، ارزش افزوده و اشتغالزايي را به دنبال دارد. وي گفت: با توجه به تعطيلي کارخانه‌هاي توليد شکر بعد از تمام شدن ذخيره شکر که حدود 2 ماه بعد از عيد اتفاق خواهد افتاد، بازار سياهي در فروش اين کالا به وجود آمده و با افزايش قيمت بالاي شکر روبرو خواهيم شد.




منبع: تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود