Logo

صفحه اصلي > سیاسی > تبلیغات زودهنگام نامزدها در فضای مجازی رصد می شود

تبلیغات زودهنگام نامزدها در فضای مجازی رصد می شود


27 اردیبهشت 1400. نويسنده: monshi
تبلیغات زودهنگام نامزدها در فضای مجازی رصد می شود


فضای مجازی و رسانه ها در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است.
در ایام منتهی به برگزاری انتخابات 28 خردادماه، کرونا اتمسفر انتخابات را به سمت فضای مجازی سوق داده است. تولید محتوا و نظرات کاربران نیز در مورد انتخابات با شیوه های نوین تبلیغاتی آن متفاوت تر از قبل در این فضا متمرکز است. اظهار نظرها، نقدها و تحلیل ها از جریان های سیاسی نیز به صریح ترین شکل خود فارغ از موقعیت زمانی و مکانی لحظه ای به سراسر نقاط مخابره شده و تسری می یابد؛ در این بین چهره‌ های مختلف و جریان های سیاسی نیز در رسانه ها و فضای مجازی فعالیت های ستادی خود را آغاز نموده اند و نامزدها نیز به شیوه های خود تبلیغات انتخاباتی را شروع نموده اند. «غفور قاسم پور» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج می گوید: شیوه نامه تبلیغات داوطلبان در انتخابات 1400 با رعایت پروتکل های بهداشتی طی روزهای آتی از سوی وزارت کشور اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد. وی تأکید دارد که تبلیغات زودهنگام نامزدها در فضای مجازی رصد و پایش می شود و نامزدها از شروع تبلیغات پیش از اعلام شیوه های تبلیغات و زمان قانونی آن بپرهیزند. معاون استاندار همچنین از تمهیدات بهداشتی و امنیتی برای برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داده و می گوید: از حدود ۴ ماه قبل سیستم امنیتی مولفه‌ها را رصد کرده و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات بیست و هشتم خردادماه در شهرستان کرج پیش بینی شده است.معاون استاندار می گوید: نامزدهایی که به رقابت های انتخاباتی راه یافته اند باید تابع قانون باشند و چارچوب های قانونی را حتی در فضای مجازی هم که این روزها به اصلی ترین ستاد برای تبلیغات تبدیل شده است، رعایت کنند. قاسم پور از احزاب و گروه های سیاسی و ستادها هم خواسته است که تا زمان قانونی تبلیغات از هرگونه فعالیت زودهنگام خودداری نموده و پس از آغاز صدور فرمان تبلیغات محیطی انتخابات نیز از قوانین تبعیت نمایند. با این اوصاف شرایط کرونایی روند تبلیغات نامزدها را تحت تاثیر قرار داده است و شیوه های تبلیغات نیز در این دوره با تمرکز بر فضای مجازی و استفاده از ظرفیت رسانه ها متفاوت از قبل شده است بنحوی که می توان اذعان داشت اصلی ترین پایگاه های تبلیغاتی نامزدها این روزها درگاه های مجازی و رسانه ها هستند. بر اساس این گزارش، زمان تبلیغات قانونی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری 7 لغایت 26 خردادماه و تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ به مدت ۷ روز در نظر گرفته شده است.

بازگشت