Logo

صفحه اصلي > سیاسی > ضرورت اجرای طرح‌های مقاوم سازی مدارس در شهرستان کرج

ضرورت اجرای طرح‌های مقاوم سازی مدارس در شهرستان کرج


28 تیر 1395. نويسنده: monshi
ضرورت اجرای طرح‌های مقاوم سازی مدارس در شهرستان کرج


فرماندار کرج بر اجرای طرح های مقاوم سازی مدارس شهرستان تاکید کرد.
محمد تقی ایرانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کرج که برگزار شد، با اشاره به اینکه خشکی و بی روحی فضای آموزشی می تواند بر انگیزه دانش آموزان برای حضور در مدرسه تاثیر منفی بگذارد، اظهار کرد: یکسان سازی شکل ظاهری تابلوهای مدارس، استفاده از رنگ های شاد بر اساس اصول روانشناسی رنگ ها و مکان یابی برای ساخت مدارس جدید در نقاط مناسب و شایسته یک فضای آموزشی، تاثیر بسزایی در افزایش علاقمندی دانش آموزان برای حضور در مدرسه دارد که این مهم باید مورد توجه مسئولین آموزش و پرورش قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان امروز آینده سازان فردای کشور هستند، گفت: ارائه هر خدمتی به دانش آموزان، زمینه بالندگی و رشد و توسعه کشور در آینده را فراهم می کند و بر این اساس باید با حساسیت بیشتری نسبت به فراهم نمودن امکانات برای فرزندان کشور اقدام کنیم. وی اضافه کرد: در بازدید از مدارس کلان‌شهر کرج، در نگاه اول، ناهماهنگی در تابلوهای ورودی مدارس به چشم می خورد که انتظار می رود با یکپارچه سازی این تابلوها، شیوه مناسبی برای هماهنگی مدارس در مقاطع مختلف اتخاذ شود. ایرانی اجرای طرح های مقاوم سازی مدارس را از مهمترین اقدامات مورد توجه شورای آموزش و پرورش ارزیابی کرد و از مدیران آموزش و پرورش نواحی خواست تا با بررسی ظرفیت های موجود نظیر همکاری ادارات و خیرین، برای مقاوم سازی مدارس اقدام کنند. معاون استاندار البرز در ادامه به ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان تاکید کرده و گفت: علاوه بر اجرای فعالیت های آموزشی و ورزشی در اوقات فراغت دانش آموزان، باید برنامه هایی برای شناسایی خلاقیت ها و شکوفا کردن استعداد آنان نیز داشته باشیم. فرماندار کرج در پایان با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری باید از مدارس شروع شود، گفت: آموزش مهارت های زندگی و تلاش برای برگزاری برنامه های مشترک والدین و فرزندان در کنار یکدیگر، به استحکام روابط اولیاء با فرزندان کمک می کند و این موضوع نیز باید در برنامه ریزی های اوقات فراغت دانش آموزان مدنظر قرار گیرد.
بازگشت