صفحه اصلي > سیاسی > مذاکره استاندارالبرز با مدیرعامل شستا برای رفع دست اندازهای قطار شهری
مذاکره استاندارالبرز با مدیرعامل شستا برای رفع دست اندازهای قطار شهری26 شهریور 1394. نويسنده: monshi |
استاندار البرز در ساختمان استانداری، دو نشست مشترک برای رفع موانع قطار شهری کرج داشت، دیدار با مدیرعامل شستا و نشست با پارلمان نشینان شهری برای گره گشایی و برداشتن دست اندازهای فرا روی قطار شهری کرج تا رسیدن هرچه سریعتر آن به ایستگاه افتتاح. پروژه ملی قطار شهری کرج که عمر آن با زمان آغاز عملیات ساخت قطار شهری پایتخت برابری دارد و همزمان با پروژه قطار شهری تهران در کلانشهر کرج کلید خورده، بعد از گذشت یک دهه هنوز به ایستگاه افتتاح نرسیده است. مطالبه ای مردمی که دغدغه اصلی استاندار البرز بشمار می رود و از بدو ورود به استان آن را پیگیری می کند؛ همین امر موجب شد تا سیدحمیدطهائی یک روز کاری خود را به تعیین تکلیف این پروژه ناتمام اختصاص دهد. دعوت از ابوالحسن فیروز آبادی قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و محمدرضا آیت اللهی مدیرعامل جدید شستا و مذاکره پیرامون موانع و دست اندازهای فرا روی این طرح ملی، برنامه صبح کاری استاندار البرز را به خود اختصاص داد. طهائی عصر را نیز میزبان پارلمان نشینان شهری بود تا خروجی نشست صبح را به عنوان نقشه راه فرا روی دست اندارکاران این پروژه قرار دهد تا چرخ متروی کرج هر چه سریعتر روی ریل قرار گیرد. "سیدحمیدطهائی با حضور معاونان خود، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و هیئت مدیره شرکت سابیر، باردیگر پرونده قطار شهری کرج را گشود تا روند تکمیل این پروژه ملی را که از مطالبات دیرینه مردم کلانشهر کرج است برای رسیدن به مقصد و ایستگاه پایانی بررسی کند. چانه زنی ها بین مدیرعامل سابیر و پیمانکار این پروژه که شهرداری کرج است؛ بخشی از محورهای نشست عصر را به خود اختصاص داد. رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج نیز برخی از کم کاری های صورت گرفته از سوی سابیر را به بوته نقد گذاشتند. استاندار البرز در پایان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز پیرامون خروجی این نشست اظهارداشت: قطار شهری کرج، یکی از پروژه های اولیه کشور، بعد از تهران بوده است که متأسفانه به دلیل برخی مشکلات تا کنون ادامه پیدا کرده است. وی با بیان اینکه اختلاف بین پیمانکار و شهرداری مانع اصلی در ادامه فعالیت کارگاه عمرانی قطار شهری بوده است، گفت: به همین منظور با دعوت از قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرعامل جدید شستا نشست مشترکی ترتیب داده شد تا تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد. وی افزود: تدوین متمم قرارداد قطار شهری کرج و پیشنهاد آن به شورای عالی فنی کشور از جمله تصمیماتی بود که در این نشست به توافق نظر انجامید. طهائی با اشاره به اینکه عدم پشتیبانی شستا از سابیر موجب خلع ید پیمانکار قطار شهری کرج می شد؛ خروجی این نشست مشترک را اینگونه رسانه ای کرد و افزود: با توجه به تأمین منابع مالی در سالجاری به مبلغ 96 میلیارد تومان اعتبار از سهم تملک دارایی ملی، تأمین اوراق مشارکت 100 میلیارد تومانی از سوی شهرداری کرج و همچنین مصوبه شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر اختصاص 1 میلیارد و 650 میلیون تومان معادل زمین که در اختیار این پروژه ملی، قرار می گیرد هیچ دغدغه ای درخصوص تأمین منابع مالی وجود نخواهد داشت. طهائی با تأکید بر اینکه در جلسه شورای قطارشهری استان نیز با پیمانکار اتمام حجت شد؛ افزود: مقرر شده تا مبلغی نیز تزریق شود تا پروژه متوقف نگردد. استاندار البرز با بیان اینکه پیمانکار باید متعهد به تکمیل پروژه باشد و کارفرما نیز دولت و شهرداری است، گفت: برخی از پروژه ها همانند گاز رسانی طالقان، به جهت عدم تعهد پیمانکار تعویق را به دنبال شده است؛ بنابراین این تعویق ها متوجه پیمانکارانی است که به قول خود عمل نمی کنند. طهائی افزود: دولت تا کنون در خصوص پروژه قطار شهری کرج با تخصیص 500 میلیارد تومان تعهد خود را به انجام رساند است. استاندار البرز پیرامون نظارت بر فرایند تکمیل این طرح ملی نیز بیان کرد: هر پیمان نامه ای، ناظر خود را دارد و گزارش های کار توسط ناظران اعلام می شود،بنابراین کیفیت و نوع انجام کار مد نظر است و اگر به پیمانکار رقمی پرداخت شود بعد از صورت وضعیت کار پیمانکار به ناظر خواهد بود. وی در پایان اظهار امیدواری کرد، با مذاکرات انجام شده طی دو نشست در یک روز و توافقات صورت گرفته، بخشی از موانع متروی کرج مرتفع شده و با سرعت بیشتری به ایستگاه افتتاح نزدیک شود. بازگشت |