Logo

صفحه اصلي > سیاسی > سازمان تامین اجتماعی بازوی پرتوان نظام درایجاد امنیت اجتماعی است

سازمان تامین اجتماعی بازوی پرتوان نظام درایجاد امنیت اجتماعی است


26 بهمن 1393. نويسنده: monshi
سازمان تامین اجتماعی بازوی پرتوان نظام درایجاد امنیت اجتماعی است


استاندار البرز تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی بازوی پرتوان نظام درایجاد امنیت اجتماعی است.
سیدحمید طهایی با بیان این مطلب در نشست با مدیرکل و مسئولان تامین اجتماعی استان البرزبه حضور پر شور مردم در 22 بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: وارد سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شده ایم؛ 36 سال است که مردم با مسائلی که دشمنان نظام و انقلاب پیش آوردند ایستادند و حضور جدی دارند و این مردم هستند که با حضور بالنده و پرنشاط در حوزه های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی هستند و این مردم هستند که این مسئولیت ها را به ما دادند و از ما نیز انتظار دارند بار سنگین مسئولیت نسبت به گذشته بیشتر احساس شود. وی افزود: مردم آگاهانه و عالمانه و با احساس مسئولیت در صحنه حضور می یابند و حال وظایف ما به عنوان خادمین مردم در پاسخ به این حضور پر شور چیست؟ ما باید نسبت به گذشته خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم. طهایی با بیان اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند،برضرورت تکریم ارباب رجوع و ادای حقوق شهروندی مردم از سوی مدیران و مسئولان در حوزه تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: تامین اجتماعی و جایگاه مسئولیتی شما جایگاه ارزشمند و بلندی است.
وی افزود: انسان در همه امور زندگی خود نیازمند خدمت و کمک دیگران است و یکی از با ارزش‌ترین و بهترین مراکز خدمات دهی سازمان تامین اجتماعی است که خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهد. استاندار البرز گفت: تامین اجتماعی در امنیت شغلی نیز کار بزرگی انجام می دهد و خداوند توفیقات روز افزون به شما بدهد. طهایی گفت: دو نعمت در جامعه مجهول است، یکی امنیت و دیگری سلامت. وقتی خدا به ما سلامتی داده متوجه نیستیم و در بحث امنیت هم بخشی ازامنیت به عهده شمااست، امنیت شغلی و روانی نیز به نوعی بر عهده شما قرار دارد.امنیت شغلی خود به خود در اطرافیان نیز اثر خواهد گذاشت لذا بخشی از امنیت که همان نعمت مجهول است در حوزه مسئولیت شماست.
سازمان تامین اجتماعی بازوی پرتوان نظام درایجادامنیت اجتماعی است
استاندار البرز با بیان اینکه تامین اجتماعی بازوی پرتوان نظام درایجاد امنیت اجتماعی است، گفت: تامین اجتماعی در امنیت شغلی کار برزگی انجام می دهد. وی افزود: تامین امنیت شغلی، اجتماعی و حفظ کرامت از جمله مسولیت هایی است که بر دوش شمااست و افرادی که تحت پوشش این سازمان هستند نسبت به آن مسئولیت دارند.
وی افزود: تامین اجتماعی خدمت رسانی به اقشار جامعه زحمتکش و پر تلاش را بر عهده دارد و اکنون که این مسئولیت سنگین و با اهمیت بر دوش شماست توقع ما از شما بالا است.
تامین اجتماعی از شاخص های ارزیابی توسعه جوامع است
استاندار البرز با بیان اینکه توسعه و افزایش خدمات تامین اجتماعی از شاخصه های مهم ارزیابی برای توسعه جوامع است گفت: در بخش تامین اجتماعی ابعاد کار را باید توسعه دهیم . البرز دارای ظرفیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف است که باید در زمینه خدمات‌دهی مناسب به مردم گام های اساسی برداشته شود. استاندار البرز با اشاره به پیشرفت های قابل ملاحظه در سطح استان در این حوزه اظهارداشت: توسعه در ابعاد کمی و کیفی استان چشمگیر بوده است و هر چند شاخص های درمانی نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اما نباید به این قانع بود. وی با بیان اینکه امروز موضوع تامین اجتماعی و رفاه، شاخص برجستهای برای ارزیابی توسعه کشورها است و هرچه این شاخص بالاتر باشد توسعه همه جانبه و متوازن بیشتر محقق خواهد شد، افزود: از این رو در توسعه این بخش در استان گام های اساسی باید برداشت. در ادامه این دیدار دکتر ابوالفضل آفریده مدیر درمان تامین اجتماعی استان البرز، به ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه سال 93 پرداخت و گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز در بخش درمان مستقیم دارای مراکز درمانی از جمله دوبیمارستان موسسه خدمات درمانی البرز و بیمارستان هشتگرد و یک دی کلینک شهید حاجی زاده و دو پلی کلنیک تخصصی شهید بهشتی و حصارک و سه درمانگاه فردیس ، نظرآباد و اشتهارد و یک مرکز داندانپرشکی رجایی شهر است. وی در ادامه گفت: همچنین مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز در بخش درمان غیر مسقیم توسط دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان، با1487 واحد، اعم از بیمارستان، مطلب، داروخانه، آزمایشگاه و قرارداد داشته و خدمات مختلف درمانی را به بیمه شدگان شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و اشتهارد ارائه می نماید. وی افزود: از ابتدای سال 1393 لغایت پایان آذر ماه بیش از یک میلیون و نهصد هزار نفر مراجعین بخش سر پایی در بخش درمان مسقیم بوده اندکه از این تعداد حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر مراجعین پزشکان عمومی، حدودپانصد و شصت هزار نفر مراجعین پزشکان متخصص و نودو هشت هزار نفر نیز مراجعین داندانپزشکان بوده اند. وی در ادامه به طرح ها و برنامه های در دست اقدام در بخش تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: ساخت پلی کلینک تخصصی فردیس در محل درمانگاه تخصصی فردیس که هم اکنون در حال اجرا بوده و اجرای فوندانسیون و نصب اسکلت آن انجام شده و در حال اقدامات بعدی است. پیگیری راه ارتباطی ساختمان های قدیم و جدید بیمارستان هشتگرد و بازسازی اتاق های عمل آن؛ پیگیری ارتقاء بیمارستان هشتگرد از 32 تخت به 64 تخت بستری در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان آن منطقه، پیگیری زمین مربوط به پلی کلینک تخصصی شهید بهشتی، جهت ساخت پلی کلینک مذکور در مکان جدید، پیگیری خریدساختمان مدیریت درمان و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان البرز، پیگیری اخذ پروانه های بهره برداری بیمارستان هشتگرد و دی کلینیک شهید محمد حاجی زاده، پیگیری احداث مرکز رفاهی جهت کارکنان در باغ ابتدای جاده چالوس متعلق به سازمان از دیگر موضوعات طرح شده دراین دیدار بشمار می رفت. در پایان این نشست سلامی مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز نیز به ضمن ارائه گزارش کامل از عملکرد تامین اجتماعی در 9 ماهه سال 93 اظهار داشت: 84 میلیارد تومان در 9 ماهه اخیر به مقری بگیران و بیکاران و 7 هزارو 500 مقری بیکاری صادر کردیم. وی افزود: میزان پرداختی مستمری در 10 ماهه هزار59 میلیارد تومان به حساب بازنشستگان واریز شده است. سلامی تصریح کرد: تامین اجتماعی استان البرز علاوه بر پرداخت مستمری بازنشستگان به 400 نفر وام قرض الحسنه و 200 نفر وام بلاعوض اختصاص داده است. مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز در ادامه ازآغاز اجرای طرح ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی کارفرمایان در استان البرز خبر دادو گفت: زیرساختهای مورد نیاز برای اجرای طرح آماده شده و از این پس کارفرمایان استان البرز می توانند برگه های اخطاریه، اجرائیه، اعلامیه و صورتحساب های خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی دریافت کنند. وی گفت: یکی دیگر از اقدامات تامین اجتماعی استان را تشکیل پرونده بیمه شدگان در تمامی شعب البرز به صورت الکترونیکی عنوان کرد و گفت: ازاین پس درحوزه بیمه‌ شدگان تشکیل پرونده به صورت دستی انجام نخواهد شد و تمامی پرونده‌ها به صورت الکترونیک تشکیل می شود. وی افزود: روش‌های سنتی پاسخگوی نیازهای جدید نیست، تغییر روش در ارائه خدمات یک نیاز اساسی در سازمان تامین اجتماعی است و باید به سمت‌وسویی حرکت کنیم که با تغییر روش‌ها، زمینه ارتقا و توسعه سازمانی فراهم شود.

بازگشت