صفحه اصلي > سیاسی > کارخانه فخر ایران در ساوجبلاغ به شهر اموات تبدیل شده است
کارخانه فخر ایران در ساوجبلاغ به شهر اموات تبدیل شده است1 آذر 1393. نويسنده: monshi |
نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:کارخانه فخر ایران در ۲۰ سال گذشته زمینه اشتغال برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم کرده بود اما در حال حاضر به شهر اموات تبدیل شده است. حجت الاسلام و المسلمین مفید کیائینژاد با اشاره به نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی مبنی بر بیان برخی از مشکلات شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار کرد: در دیدار با مدیرعامل سازمان اتکا درباره احیاء کارخانه فخر ایران که زیرمجموعه سازمان اتکا و وزارت دفاع است قولهای مساعدی به منظور بهبود این امر داده شده است. وی با اشاره به اینکه کارخانه فخر ایران در 20 سال گذشته زمینه اشتغال برای 4 هزار و 500 نفر را فراهم کرده بود اما در حال حاضر به شهر اموات تبدیل شده است، افزود: پرونده تقاضای کار هزار و 500 جوان بیکار در دفتر من است که تنها راه رفع معضل بیکاری بازگشایی واحدهای تولیدی نظیر فخرایران و سیپورکس است. نماینده مردم ساوجبلاغ با اشاره به بخش دیگر سخنان خود در مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص بخشی از آب سد طالقان به شهرستانهای ساوجبلاغ و نظرآباد، خاطرنشان کرد: آب ساوجبلاغ، شهر جدید هشتگرد و نظرآباد در شرایط مناسبی به سر نمیبرد این در حالی است که با وصل مترو به شهر جدید در آینده نزدیک حدود 500 هزار نفر به جمعیت این منطقه افزوده میشود. وی با بیان اینکه افزایش جمعیت در شهر جدید هشتگرد مشکلات فراوانی از جمله در بخش آب شرب برای مردم به همراه دارد، گفت: چاههای این شهرستان جوابگوی مردم نیست به همین منظور و با درخواست مردم و مدیرعامل عمران شهر جدید این مسئله با وزیر نیرو مطرح شده است. حجتالاسلام کیائینژاد اظهار کرد: بهرهبرداری از جاده جدید هشتگرد به طالقان به دلیل نبود بودجه مالی مناسب در انتظار 11 ساله به سر میبرد. وی با بیان اینکه در نظرگرفتن احداث این مسیر در طرح استانی سبب میشود تا 20 سال دیگر این جاده به بهرهبرداری نرسد، افزود: ساخت تونل این مسیر به اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان نیاز دارد که این مبلغ از طریق بودجه استانی تامین نمیشود و نیازمند در نظرگرفتن ردیف بودجهای ملی است. وی با بیان اینکه اگر این مسیر در طرح ملی قرار بگیرد امیدواریم تا پایان سال 94 به بهرهبرداری برسد، گفت: قرار گرفتن این مسیر در طرح ملی به سبب کاهش 50 کیلومتری مسیر و عدم ورود به استان قزوین توجیه عقلانی دارد. هماکنون برای تردد و رفتوآمد به شهرستان طالقان، ابتدا باید وارد استان قزوین شد و بعد از ورود به طالقان، باید مسافت رفته را بازگشت. نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار کرد: تا قبل از اینکه این طرح در بودجه ملی قرار بگیرد در جلسهای که روز پنجشنبه 29 آبانماه با آقای صالح، معاون آقای نوبخت برگزار شد مبلغی برای کنارگذر این مسیر در نظر گرفته شد. منبع:تسنیم بازگشت |