15 مرداد 1391
شماره خبر: 9859

سیستم دفن زباله در استان البرز متحول می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

سیستم دفن زباله در استان البرز متحول می‌شود

سپیدار آنلاین: مدیر کل دفتر شوراهای استانداری البرز و نماینده استاندار در جلسات ساماندهی سیستم‌های دفن زباله، گفت: بر اساس برنامه‌ای که در دست اجرا داریم، شیوه و سیستم‌های جمع‌آوری و دفن زباله در البرز تغییر کرده و متحول می‌شود.
محمدرضا البرزی گفت: با تغییر شیوه‌های زندگی و گرایش به شهرنشینی و همچنین تفاوت الگوهای مصرف نسبت به دهه‌های گذشته، میزان، حجم و نوع زباله تولید شده در شهرها نیز در مقایسه با گذشته متفاوت شده است. وی تصریح کرد: بنابراین نوع و حجم تولید زباله به ویژه در شهرهای بزرگ نسبت به دهه‌های اخیر تغییر کرده و حجم زیادی از زباله‌های تولید شده برای محیط زیست آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر دارند. نماینده استاندار البرز در کمیته ساماندهی دفن زباله این استان ادامه داد: به همین دلیل امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائلی که در مدیریت شهری مطرح می‌شود، مربوط به نحوه جمع‌آوری، دفن و بازیافت زباله است.
حمایت استانداری البرز از طرح‌های بازیافت زباله
البرزی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای دفن و بازیافت زباله در استان البرز صورت می‌گیرد؟ گفت: به دلیل مهاجرت‌پذیر بودن شهرستان‌های استان به ویژه کلانشهر کرج، ما طی سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت این مناطق بوده و به طور طبیعی این رشد جمعیتی منجر به افزایش تولید زباله نیز شده است. وی بیان داشت: به همین دلیل مباحث مختلفی در ادارات زیر مجموعه استان البرز برای کنترل این امر صورت گرفته و کمیته‌ای با هدف بررسی و طراحی راهکارهای مناسب برای استانداردسازی دفن زباله تشکیل شده است. مدیر کل دفتر شوراهای استانداری البرز افزود: در حال حاضر اکثر زباله‌های تولید شده در شهرهای بزرگ استان البرز از جمله کرج در چند منطقه به ویژه محدوده معروف به "حلقه دره" دفن می‌شوند. البرزی ادامه داد: در تلاش هستیم که راهکاری مناسب برای ساماندهی و استانداردسازی دفن زباله در استان البرز طراحی کنیم که با اجرای آن کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود. این مسئول تاکید کرد: البته این راهکارها برای کوتاه‌ مدت مفید و موثر خواهد بود و هدف اصلی استانداری البرز، حرکت به سمت بازیافت کامل زباله‌های تولید شده در این استان است. وی در پایان اعلام کرد: بنابراین استانداری البرز حمایت‌هایی از طرح‌های بازیافت زباله بخش خصوصی در دستور کار دارد و امیدوار هستیم با ارائه تسهیلات به این پیمانکاران این طرح‌ها، شاهد استفاده صحیح از دانش بازیافت زباله در استان البرز باشیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود