8 مهر 1403
شماره خبر: 311301

برای رسیدن به شرایط مطلوب آموزشی و پرورشی به ۸ هزار کلاس در البرز نیاز داریم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: حدود ۸ هزار کلاس درس در استان نیاز است تا مدارس به صورت یک شیفت و با ۳۰ نفر در هر کلاس تشکیل شوند.
مجتبی عبداللهی در شورای آموزش و پرورش استان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت شهید حسن نصرالله، سردار نیلفروشان و تمامی شهدای حمله تروریستی به لبنان و با محکوم کردن این اقدام، افزود: موضوعات آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمره برنامه های اصلی ما در استان قرار دارد.وی ادامه داد: ضرورت دارد به ابعاد و جزئیات آموزش و پرورش توجه داشته باشیم چراکه به واقع سرنوشت و آینده کشور در گرو این امر است.عبداللهی گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا، بیشترین امکانات و توجه ها به آموزش و پرورش معطوف شده و باید این مهم در کشور ما نیز روز به روز توسعه یابد.وی افزود: ابزارهای آموزشی به درست یا غلط در حال گسترش هستند از این رو دستیابی دانش آموزان نیز به این امکانات با سهولت مهیاست.استاندار البرز گفت: معلمان نیز باید به صورت مداوم در حال بروزرسانی آموزش ها و فراگیری آموزش های نوین باشند.وی افزود: از تمامی فرمانداران استان خواسته شد که جلسات شورای آموزش و پرورش در شهرستان ها را دنبال کنند و با اشراف به نیاز مدرسه سازی در نقاط مختلف، نسبت به برنامه ریزی، اقدام کنند. عبداللهی گفت: حدود ۸ هزار کلاس درس در استان نیاز است تا مدارس به صورت یک شیفت و با ۳۰ نفر در هر کلاس تشکیل شوند.وی افزود: بر این اساس باید برنامه های استان با این رویکرد پیش بینی شود تا به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم.
استاندار البرز گفت: مدیران مناطق آموزش و پرورش استان طی هم افزایی با فرمانداران باید به احصا نیازها و پیگیری مطالبات فضاهای آموزشی بپردازند. وی افزود: باید از توان و ظرفیت خیرین و مشارکت های اجتماعی استان برای توسعه سرانه های آموزشی، پرورشی و ورزشی استان بهره کافی را داشته باشیم. عبداللهی گفت: تحقق اهداف و ارتقا زیرساخت و سرانه ها در این بخش در گرو پیگیری های مجدانه و دلسوزانه مدیران مربوطه است.وی با اشاره به اهمیت طرح نماد "نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان " افزود: این طرح در راستای مراقبت های اجتماعی دانش آموزان، برنامه محور ورود می کند از این رو نیاز است مدیران و معلمان در خصوص زندگی و تربیت دانش آموزان از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه، مسئولیت پذیر باشند.استاندار البرز گفت: نگاه پویاتری را باید به پرورش دانش آموزان داشته باشیم و مباحث تربیتی را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.وی افزود: بهره گیری از ظرفیت های مدارس در روزهای تعطیل برای اوقات فراغت محله ها در دستور کار قرار گیرد.
در این نشست افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز با ارائه گزارشی از سرویس مدارس، افزود: در این راستا مانعی وجود نداشت و تمامی تدابیر لازم اتخاذ شد، همچنین در خصوص مدیریت ترافیک بویژه در کرج و فردیس نیز هماهنگی های لازم صورت گرفت. وی ادامه داد: در خصوص سرویس مدارس استثنایی دولتی استان، تأمین اعتبار از سوی شهرداری های استان صورت گرفته است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود