28 آبان 1391
شماره خبر: 15215

طرح مطلع مهر ویژه زوج‌های جوان در البرز اجرا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

طرح مطلع مهر ویژه زوج‌های جوان در البرز اجرا می شود

سپیدار آنلاین: مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری البرز از اجرای طرح مطلع مهر ویژه زوج های جوان دارای کمتر از پنج سال سابقه زندگی مشترک در البرز خبر داد.
کتایون هاشمی در خصوص اجرای طرح مطلع مهر در استان البرز اظهار داشت: این طرح با همکاری سه گروه پزشکی، روانشناسی و فقهی اجرا می شود. وی ادامه داد: زوج‌های جوان شاغل در ادارات که در پنج سال نخست زندگی مشترک خود قرار دارند در سه بخش سلامت، بهداشت، احکام خانواده و روانشناختی در این طرح شرکت می کنند. وی ادامه داد: در بحث روانشناختی طرح مطلع مهر حقوق زوجین نسبت به هم، ارتباط در دوران نامزدی، مهارت‌های کلامی و غیرکلامی و مدیریت هیجان در زندگی زناشویی به زوجین آموزش داده می‌شود.
هاشمی با اشاره به بحث سلامت و بهداشت خانواده در طرح مطلع مهر گفت: نقش تغذیه در دوران قبل از بارداری و دوران بارداری و بررسی تاثیر ماهواره و اینترنت بر خانواده‌ها در این بخش با حضور زوجین به بحث گذاشته می شود. وی تحکیم و تقویت بنیان خانواده و تعالی آن را به عنوان هدف کلان اجرای این طرح یاد و اضافه کرد: همچنین در این طرح تلاش می شود با فرهنگسازی برای تعمیق باورها و آموزه های دینی متناسب با تقویت بنیان خانواده، برقراری خانواده هایی سالم و کارآمد به عنوان بستر تربیت نسلهای آتی اقدامات ویژه ای صورت گیرد. هاشمی یادآور شد: آموزش پزشکان، روانشناسان و روحانیان این طرح از از آبان ماه جاری آغاز شد و بعد از اتمام آموزش مدرسان طرح آموزش متربیان بر اساس سه محور روانشناسی روابط بین فردی، روابط سالم زناشویی از منظر پزشکی، احکام حقوقی و فقهی زوجین برگزار می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود