12 مهر 1394
شماره خبر: 150328

بنیان انقلاب اسلامی بر پایه تفکر عاشورایی شکل گرفته است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بنیان انقلاب اسلامی بر پایه تفکر عاشورایی شکل گرفته است


معاون استاندارو فرماندار ویژه کرج گفت : بنیان انقلاب اسلامی بر پایه تفکر عاشورایی شکل گرفته است.
محمد تقی ایرانی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم الحرام افزود: برگزاری آیین سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران وفادار آن حضرت می بایست در مسیر ترویج شعور مذهبی باشد. وی اضافه کرد: ملت مسلمان ایران، همواره با برگزاری خودجوش مراسم سوگواری امام حسین (ع) در ایام محرم، تفکر عاشورایی را در خود زنده نگه داشته اند به طوری که انقلاب اسلامی ایران، حاصل همین تفکر وعجین شدن فرهنگ عاشورایی در فطرت ملت مسلمان ما بوده است. وی افزود: مردم مسلمان ایران همواره با تمام وجودشان سعی در درک منزلت ولای عاشورا داشته اند.
ایرانی تاکید کرد: بنیان انقلاب اسلامی بر پایه تفکر عاشوراست و امروز در دنیا انقلاب ما را به عنوان نهضت حسینی می شناسند، چرا که مردم انقلابی ایران ایستادگی در برابر استبداد را از قیام امام حسین(ع) در کربلا آموختند. وی افزود: ملت ایران، با آموختن درس وفاداری، ایثار و شهادت از حماسه حسینی، به یاری امام راحل (ره) شتافتند و برای مقابله با ظلم و استبداد، پرچم سرخ حسینی را برافراشتند. معاون استاندار البرز در ادامه بر ضرورت ترویج شعور حماسه حسینی در کنار برگزاری پرشور آن، تاکید کرد و گفت: امروز وظیفه تمامی برگزار کنندگان مراسم مذهبی محرم الحرام است که با آگاه سازی مردم در خصوص اهداف امام حسین (ع) از قیام کربلا، درس های آموزنده این حماسه بزرگ را به مردم بیاموزند تا در زندگی سرلوحه رفتار آنها قرار گیرد. فرماندار کرج تاکید کرد: این جفا خواهد بود که ما یک بعد از قیام امام حسین(ع) را پررنگ نماییم و به سایر ابعاد آموزنده قیام عاشورا کم توجهی کنیم . باید در مراسم ماه محرم تلاش کنیم تا ابعاد گسترده قیام حسین(ع) را به مردم منتقل کنیم. وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت ، وفاداری ، ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و دفاع از حق و آزادگی، از درس های بزرگ حماسه امام حسین(ع) ست که می بایست در مراسم ماه محرم مورد توجه بانیان هیئات مذهبی و مجالس ماه محرم قرار گیرد. ایرانی در ادامه بر ضرورت ترویج اسلام ناب محمدی(ص) تاکید کرد و گفت: اسلام واقعی، اسلام حمایت از مظلومین در برابر ظلم و استبداد است، اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که کسانی که از حضور اسلام واقعی در کشورهایشان هراس دارند، در نقاط مختلف جهان به نام اسلام، به ترویج اسلام آمریکایی، انگلیسی، طالبانی و داعشی و... می پردازند تا چهره اسلام ناب محمدی(ص) را در ذهن جهانیان خدشه دار نمایند.وی بیان داش ت : تنها راه مقابله با این دشمنان اسلام، ترویج اسلام اصیل و اسلام اهل بیت(علیهما السلام)و عملی نمودن آموزه های فرهنگ دینی در جامعه اسلامی و رفتارهای مردم است تا آوازه اسلام واقعی، به گوش جهانیان برسد. معاون استاندار البرز در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ قداست مراسم سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت تاکید کرد و گفت: با توجه به انتخابات پیش رو ، ممکن است برخی از کاندیداها ، تبلیغات پیش از موعد خود را از طریق فعالیت در هیئات مذهبی شروع کنند. وی افزود: پیام امام حسین (ع) احیاء دین پیامبر (ص) و اداره جامعه اسلامی بر مدار اسلام و عقلانیت بوده است . وی اضافه کرد: جریان های سیاسی باید به شور و شعور مردم احترام بگذارند، ضمن اینکه از هیات امنای مذهبی می خواهیم تا اجازه ندهند قداست مراسم سوگواری امام حسین(ع) بازیچه تبلیغات جریان های سیاسی شود. ایرانی، در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی از سوی هیئات مذهبی تاکیدکرد و گفت: برگزاری مراسم مذهبی و پخش نذورات و ایستگاه های صلواتی ، نباید سبب به وجود آمدن مشکلات عبور و مرور و تردد برای شهروندان شود.
وی در پایان از هیئات مذهبی خواست با رعایت مواردی که از سوی ادارات مربوط به آنها ابلاغ می شود ، در برگزاری مراسم همکاری لازم را داشته باشند تا مراسم سوگواری ماه محرم ، موجب برکات فراوان برای همه مردم شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود