31 خرداد 1394
شماره خبر: 144259

مرغ های صنعتی آلوده به آنفلوانزای حاد پرندگان نیستند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مرغ های صنعتی آلوده به آنفلوانزای حاد پرندگان نیستند


معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرج با تاکید براینکه هیچ مورد مشکوکی از آنفلوانزای حاد پرندگان دراین کلانشهر مشاهده نشده است، گفت: مرغ های صنعتی آلوده به آنفلوانزای حاد پرندگان نیستند.
رضا عسگری درنشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی کرج، افزود: یکی از راه های پیشگیری ازاین بیماری خودداری از مصرف مرغ های بومی است که این موضوع با مصوباتی در فرمانداری کرج مورد توجه قرار می گیرد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرغ های بومی صنعت مرغ را تهدید می کند، تصویب می شود تا تمامی پرنده فروشی ها مرغ های بومی را تااطلاع ثانوی به کشتارگاه تحویل دهند.
عسگری خاطرنشان کرد: انفلوانزای حاد پرندگان در مرغ های بومی برخی از شهرهای شمالی کشور مشاهده شده و از عرضه این مرغ ها برای پیشگیری از بیماری فوق باید در کلانشهر کرج جلوگیری کرد. وی گفت: با توجه به اینکه برخی از دوره گردها نیز ازاین فرصت سوء استفاده می کنند تمهیدات ویژه ای دراین زمینه صورت خواهد گرفت. تعیین تکلیف آبرسانی های بخش خصوصی ازدیگر موضوعاتی بود که معاون فرماندار کرج به آن پرداخت و افزود: برخی از روستاها توسط شوراها اداره می شوند و ابرسانی انها تحت پوشش بخش خصوصی است که با توجه به فصل گرما باید این نکته نیز مورد توجه قرار گیرد . وی تاکید کرد: اب وفاضلاب شهری ،شرکتهای بخش خصوصی و هیات امنایی که دراین زمینه فعالیت دارند از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه فرمانداری کرج قرار دارد .
معاون سیاسی انتظامی فرماندار کرج همچنین خاطرنشان کرد: موردی درزمینه التور (وبا) دراین کلانشهر دیده نشده ولی بسیاری از مزارع ازطریق فاضلاب خام ابیاری می شود که باید پیش بینی های بهداشتی دراین زمینه صورت گیرد . عسگری گفت: با توجه به ماه مبارک رمضان و استفاده بیش از حد مردم از سبزی و صیفی باید با نظارتهای بهداشتی زمینه سلامت عموم را دراین زمینه بیش از پیش فراهم کرد . موضوع تصفیه خانه پساب ماهدشت ، توجه به تغییرالگوی کشت کشاورزان و نظارت بر نحوه ابیاری مزارع صیفی و سبزی از دیگر مواردی بود که درنشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی کرج مورد بررسی قرار گرفت .


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود